תאריך העלאה

טיול בר מצווה: מאירופה הקרובה ועד למזרח הרחוק

בר או בת מצווה – הזדמנות נהדרת לנסיעה משפחתית!

כולנו מחפשים סיבות ואירוע גדול, יום הולדת שמבשר על תחילתה של הבגרות, הוא מסוג ההזדמנויות שאסור להחמיץ. ההשוואה שעולה על הדעת הם טקסי החניכה שנהגו לערוך בחברות קדומות לבני נוער. פעם התקיימו טקסי חניכה שכללו מבחני אומץ ובגרות. הילד בר המצווה נבחן במידת נטילת האחריות שלו, ביכולת שלו להשתלב כחבר מן המניין בחברת המבוגרים. טיולי בר מצווה מוצלחים כוללים גרסאות מודרניות של כל המרכיבים האלה, אבל הם כוללים גם המון הנאה, בילוי משותף והענקת ההרגשה שהענקנו את תשומת הלב הראויה לילד או לילדה עימם באנו לחגוג. 

תכנון מדויק של טיולי בר מצווה

הדבר הראשון שעוסקים בו כאשר מתחילים לתכנן טיול בר מצווה הוא הייחוד שלו. מה יהפוך טיול משפחתי רגיל לטיול בר או בת מצווה שנזכור בהנאה שנים רבות? איך נתכנן את הטיול שהכי מתאים לילד שחוגג ובכל זאת, נצא לנסיעה שכל בני המשפחה ייהנו ממנה. יש לכך חשיבות גדולה בבחירת היעד, בתכנון התחנות לאורכו של המסלול, הקצב, הדגשים והאופי שנושא ביקור כזה. 

גיל 12-13 אינו גיל קל או פשוט. חוגגי הבת או בר המצווה כבר לא פעוטות שאפשר לתכנן עבורם טיול. הם רוצים להיות שותפים בבחירת האתרים, הם רוצים טיול שיתאים להם, כזה שיוכלו לספר עליו בגאווה לחברים מהכיתה. טיול בר או בת מצווה מוצלח הוא כזה שהילד או הילדה יראו בו טיול החלומות שלהם ואתם, ההורים, תחשבו עליו בהנאה כחוויה משפחתית שהועילה לגיבוש של המשפחה, תרמה ליחסי הקרבה בין האחים, ביניכם לבין הילדים ובכלל עזרה לתהליך ההתבגרות של כל המשתתפים. 

טיולי בר מצווה מוצלחים כוללים מרכיבים שונים. אחד הבולטים הם אתגרים שמתאימים לבני 12-13. אלה צריכים להיות אתגרים פיסיים שבוחנים יכולת, אבל מתאימים כמובן לגיל של בני העשרה הצעירים. רכיבה על אופניים היא דוגמא מצוינת. תכנון נכון של מסלול רכיבה על אופניים, למרחק ובדרגת הקושי שמתאימים לבני המצווה הוא אתגר מעניין. 

התמודדות עם אתגרים נפשיים כאומץ, אחריות, מציאת הדרך הנכונה לפתרון בעיות, כל אלה עשויים להתאים לבני המצווה. טיולי בר מצווה שתוכננו נכון יכללו את המרכיבים האלה, למשל תוך פעילות בפארק שעשועים בו נדרשים המבקרים להוכיח שהם די אמיצים כדי לדהור ברכבת ההרים, או לשוט בספינת הפיראטים. אלה כמובן אתגרים מהנים, שבהם יכולים בני המצווה להראות שהם כבר "גדולים". 

התבוננות בטיולי בר מצווה שמציעה חברת "אופקים" מצביעה על אפשרויות רבות, שתוכננו בדיוק כדי לספק את הצרכים המגוונים האלה

.

חוגגים בהולנד, צרפת ובלגיה

הטיול "גלגל ענק" שכולל ביקור בהולנד, בצרפת ובבלגיה, מוביל אותנו לביקור בדיסנילנד פריס, במערת נטיפים מרתקת בבלגיה, במדורדם היא הולנד הקטנה. הוא כולל גם שיט בתעלות מים בהולנד לצד ביקור בפארק השעשועים אפטלינג, שנחשב אחד הטובים והמרתקים באירופה. 

בכל האתרים האלה יש תוכנית עשירה ומרתקת לבני המצווה אבל הם כוללים גם פעילויות רבות שיעניקו להורים את ההרגשה שבאו לבלות ולא רק לשמש כבני לוויה של הילדים. 

אירופה שייכת לילדים

טיולי בר מצווה אחרים כוללים ביקור בצפון איטליה עם ונציה הנהדרת והתעלות המרהיבות שלה, פארק עולם הקולנוע ועולם המים על גדת אגם גארדה ובילוי של יום שלם בגארדהלנד – עוד אחד מן הפארקים המובילים באירופה. ויש גם בילוי בהרי הדולומיטים, בלאגו מאג'ורה ובמילנו היפה. 

אפשרות נוספת היא טיול מהאגדות בדרום גרמניה, בשווייץ ובאוסטריה, שכולל את פארק אירופה הפנטסטי ואת אגם טיטיזי בו אפשר לשוט בסירות או לגלוש במגלשה אלפינית וללקק את השוקולד הכי טוב בעולם. 

נוסעים רחוק

אלה שרוצים להרחיק קצת יותר יכולים להצטרף לטיול בר מצווה בתאילנד הרחוקה והאקזוטית, טיול מאורגן לסין המפתיעה או בארצות הברית המענגת, עם הפארקים הכי נפלאים בעולם, כולל דיסניוורלד באורלנדו, מרכז אפקוט, עולם הקסמים של הארי פוטר ועוד הרפתקאות נפלאות לילדים ולמבוגרים. האחרונים יוכלו ליהנות גם מאתרי הבילוי הטובים ביותר כלאס ווגאס או מאתרי הטבע שירשימו את כל המשפחה כמפלי הניאגרה.    

טיולי בר מצווה טובים כרוכים בעיקר בתכנון מדויק ומקצועי וטיולים מאורגנים שכאלה, כדאי להשאיר בידיים של המקצוענים הטובים ביותר – כאן ב"אופקים". 

פוסטים נוספים