תאריך העלאה

7 הגלידריות הכי טובות בעולם

חופשת פסח: הגלידריות הטובות בעולם!

פסח בפתח, האביב בעיצומו והאוויר מתחמם. הקיץ חוזר והגלידות הכי טובות מחכות לנו. אם מתאימה לכם חופשת פסח מתוקה בחו"ל, יש לנו בשורות נהדרות: הרשימה המקיפה של דוכני הגלידה הכי טובים. איפה אפשר ללקק את הטעמים הכי מוצלחים? איפה משתרך תור ארוך, שמעיד על כך שהגענו לדוכן הגלידה הטוב בעיר? מה הטעמים הכי מוזרים ששמעתם עליהם? הנה כל מה שרציתם ורציתן לדעת על הליקוק השווה ביותר. לה דולצ'ה ויטה זה כאן.

לונדון

Gelupo – הם מגדירים את עצמם כגלידה הכי טובה מחוץ לאיטליה וזאת כמובן המלצה עם יומרה. יש להם שני דוכנים בלונדון והאיכות דומה. בשניהם יש גם כמה מקומות ישיבה, כך שאפשר להתרכז. כמה מן הטעמים מקוריים ואפילו מסקרנים במיוחד. אל תחמיצו את הסורבה בטעם תפוז דם, את הקרמל המלוח ואת הפקאן ומנגו אלפונסו. יש גם מבחר לא רע של טעמים ללא חלב כמו קוקוס או אספרסו.

 הכתובת: 7 Archer Street. או ב- 1 Cambridge Circus.

רומא

Come il Latte פירושו "כמו חלב". התחרות על דוכן הגלידה הטוב ביותר בבירת איטליה אינה פשוטה או קלה. הבחירה המנצחת היא קרוב לוודאי קומה איל לאטה. הגלידריה הצנועה והאיכותית הזאת ממוקמת ברחוב שקט. הגלידה בייצור ביתי מחומרים מקומיים וטבעיים. כל גביע ממולא תחילה בשוקולד חם, כהה או בהיר לפי בחירתכם. לאחר מכן מוסיפים מעליו את אחד משלושים טעמי הגלידה שמציעים בדוכן. אין יותר שמנת מזה ומכאן שמה של הגלידריה.

הכתובת: Via Silvio Spaventa 24/26

ארטימיניו, טוסקנה

Gelateria la Torre Artimino – איטליה היא בלי ספק בירת הגלידה והמולדת הנצחית שלה, לכן לא כדאי לוותר לפחות על דוכן איטלקי אחד נוסף. המיקום בכפר ארטימיניו הקטן בטוסקנה רק עוזר לחוש את הטעם במיוחד. דוכן הגלידה ממוקם בחלק העתיק והמוקף חומה של הכפר העתיק ארטימיניו. הגלידה כולה תוצרת בית. החומרים שמרכיבים אותה אופייניים: מסקרפונה, ערמונים ופיסטוק. לאלה מוסיפים פירות מקומיים כמו תאנים וגרגרי יער. תושבי האזור ואפילו תושבי פירנצה המרוחקת נוסעים במיוחד כדי ללקק כאן גלידה והם יודעים למה.

הכתובת: .Via 5 Martiri 7/A

ברלין

Anna Durkes – בית הגלידה הקטן הזה בלב ברלין מנוהל בידי שני איטלקים טבעונים. הם מכינים גלידה טרייה בכל בוקר והטעמים משתנים ומתחלפים לפי מצב הרוח שלהם. מחוץ לבית הקפה הקטן יש כמה כורסאות ישנות ואיש לא ידחק בכם למהר. הטעמים מעניינים ומגוונים ותשובי השכונה נוהגים לעצור ליד הדוכן כדי לברר איזה טעמים מציעים היום.

הכתובת: Graefestrasse 80

פריז

GROM – רבים מאוד טוענים שאת הגלידה הכי טובה בפריז כדאי לאכול ב- Grom, קרוב לסן ז'רמן. בדוכן הגדול והמואר היטב מציעים יותר מארבעים טעמים, חלקם צירופים מעט מוזרים. הטעמים תמיד מעניינים ואפשר לבקש לטעום מכמה טעמים לפני שמחליטים. אסור לוותר שם גם על הקצפת שאין כמותה.

הכתובת: – 81 Rue de Seine.

ברצלונה

Sirvent – הדוכן הוותיק הזה מגיש גלידה מאז 1920. העובדה שגם בימים אלה משתרך מולו תור לא קצר מעידה על האיכות ועל טיב החומרים. מלבד גלידה איכותית ביותר מתמחים במקום גם בנוגט ומגישים גם קפה וממתקי תות. המטרו הקרוב הוא סנט אנטוני.

הכתובת: Parlament, 56

ניו יורק

Ice & Vice – התחרות בין דוכני הגלידה בניו יורק היא קרוב לוודאי הקשה בעולם. ובכל זאת אייס אנד וייס בולטת מעל האחרות. הבעלים הם פול קים וקן לו והדוכן שלהם נמצא בבלואר איסט סייד של מנהטן. הטעמים מורכבים, משונים ובמעניינים נורא. רחו לדוגמא את הצירוף המופלא של קצפת, ריבת תות ושוקולד מעושן יחד עם שוקולד לבן מקורמל. ההמצאה הכי גדולה כאן היא צירוף של גלידת פופקורן יחד עם צימוקים מטוגנים ושוקולד כהה. יממממממממיייייי.

הכתובת: 221 East Broadway

אז למה לחכות לפעם השלישית אם אפשר על הפעם הראשונה לאכול גלידה? 

פוסטים נוספים