תאריך העלאה

שווקי חג המולד שמחממים לנו את הלב

הטמפרטורות צונחות. קר מאוד בחוץ. לעתים קרובות מכסה שלג לבן את הכיכרות בערים הגדולות. דווקא עכשיו אפשר להבין ולאהוב את שווקי חג המולד שפורחים בעיצומו של החורף.

יש בהם תאורה נפלאה, עם נורות זעירות וצבעוניות שקורצות לנו ואומרות שאמנם קר, אבל כיף.

יש בהם דוכני עץ קטנים, שמתחפשים בכל שנה ליריד כפרי ישן נושן, גם אם הם ניצבים במרכזה של עיר מודרנית וסואנת.

מטפחים בהם אווירה של פעם, עם מיליון מתנות קטנות, אוכל טעים ופשוט, יין חם והמון קישוטים שמחממים את הלב. אף אחד לא מתעניין בהם באמונות שלכם, או בתפיסת העולם ממנה באתם. אתם מוזמנים פשוט לחוות את אווירת החג והיא מתוקה בדיוק כמו היין החם או הממתקים המסוכרים שמוכרים בדוכנים. כך בדיוק אמורה להיראות כיכר של עיר גדולה. אם יש בסמוך גם זירת החלקה על הקרח, בה מסתחררים גולשים צעירים ומבוגרים נדמה לנו שנקלענו לסיפור אגדה חלומי.

מתי? רוב שווקי חג המולד נפתחים בשבוע האחרון בנובמבר ופועלים עד סוף דצמבר.

איפה אפשר למצוא את השווקים הטובים ביותר? זו כבר שאלה מתוחכמת. הנה רשימה של כמה מן השווקים בערים שממילא כדאי מאוד לנסוע אליהם במהלך החורף הקרוב.

מלבד שוק החג תמצאו בכל אחת מהן תערוכות אמנות נהדרות, מוזאונים חשובים ומעניינים, בתי קפה מצוינים וחנויות שמציעות את השופינג הכי טוב בעולם.

ברלין, גרמניה

השוק שהכי נוח ופשוט להגיע אליו פועל באלכסנדרפלאץ ומוקף בכל תחנות הרכבת האפשריות. הוא אינו גדול במיוחד והאווירה האינטימית פועלת לטובתו. כמו כן יש לצידו זירה נעימה של החלקה על הקרח שמשלימה את האווירה הטובה והמראה היפה. מרז הקניות הגדול "Galeria Kaufhof" נמצא במרחק הליכה קצר.

שוק חג המולד הגדול ביותר בברלין נמצא בשפנדאו, קצת מחוץ למרכז ובמרחק הליכה קצר מן המטרו. בניין העירייה המקומי מואר יפה בלילה ומעניק לשוק אווירה טובה. בשוק פזורים יותר מ-250 דוכנים ובהם מוכרים אמנות פשוטה, אוכל ושתייה.

שוק Gendarmenmarkt ברובע מיטה נחשב ליפה ולאחד הפופולריים ביותר בעיר. הוא ממוקם בין הכנסייה הגרמנית והצרפתית עם מגדלי הענק שלהן ויש בו יותר ממאה דוכנים. ברבים מהם מוכרים עבודות יד יפות.

פראג, צ'כיה

הירידים המרכזיים בפראג מתקיימים בכיכר ואצלב ובכיכר העיר העתיקה. בכל אחד מהם ניצבים כמה עשרות דוכני עץ והתאורה בשעות הערב נפלאה. כמעט בכל ערב שרות כמה מקהלות בכל אחד משווקי חג המולד של פראג. רבות מהן ניצבות על מדרגות הכנסייה הסמוכה או על במה שמוקמת במיוחד לשם כך. שירת המקהלות הופכת את הביקור בשוק לחוויה מיוחדת פי כמה. בכיכר העיר העתיקה מוצב בכל שנה עץ אשוח ענק, שמביאים במאמץ גדול מההרים בצפון המדינה.

שוק מעניין נוסף מתקיים במצודת פראג (Pražský hrad). הייחוד של שוק זה טמון בהופעות שמתקיימות בו בסגנון ימי הביניים, עם אבירים חמושים, יפהפיות כפריות שמשוועות להצלה, שדים ומכשפות

בודפשט, הונגריה

שוק חג המולד המרכזי של בודפשט מתקיים בכיכר וורושמארטי  Vörösmarty וברחבת הבזיליקה.

עשרות דוכני עץ מוקמים סביב הכיכר.

ברבים מהם מוכרים מלבד קישוטי החג הרגילים גם עבודות של אומנות מקומית ומלאכת יד או קדרות, שאי אפשר למצוא בחנויות אחרות.

חלק נכבד מדוכני השוק של בודפשט מוקדש למעדנים הונגריים ובראשם הקיורטוש הכי טעים שאכלתם אי פעם.

כאשר מוסיפים לו יין אדום וחם – נוצר שילוב מושלם.

מקהלות ילדים ולהקות פולקלור מופיעות בכל ערב בחזית בית הקפה Gerbeaud.

עכשיו, כל שנותר לכם הוא לשאול את עצמכם בכנות את השאלות הבאות:

1.    האם אני אוהב/ת יין חם?

2.    האם אני אוהב/ת מאפים מסוכרים עם קצת קצפת טעימה?

3.    האם אני אוהב/ת לרכוש עבודות יד נהדרות במחירים זולים להפליא?

4.    האם אני אוהב/להאזין למקהלות או ללהקות מוסיקליות אחרות שמנגנות כך סתם, חינם, בלב הכיכר?

אם עניתם לפחות פעמיים כן – אתם פשוט חייבים לעצמכם ביקור באחד משווקי חג המולד שנפתחים עוד מעט ברחבי אירופה

פוסטים נוספים