פטגוניה

אנחנו אוהבים לטייל בטבע יותר מכל דבר אחר, לכן החלטנו לנסוע לפטגוניה. הטיסה לשם ממש ארוכה ומייגעת, אבל פטגוניה שווה את כל השעות שבילינו במטוס.
זגזגנו בין צ'ילה לארגנטינה, בין נופי אגמים מטורפים והרים, גם כמה הרי געש שנראים ממש כמו בציור. הגענו לפונטה ארנס, שהיא העיר הכי דרומית בצ'ילה. למרות שהיינו שם בקיץ (פברואר) היה ממש קר והרוח החזקה הזכירה לנו את העובדה שאנחנו נמצאים בדרום הרחוק. העיירה עצמה שלווה וחמודה, אבל הסיבה להגיע עד אליה היא השייט לאי מגדלנה, מרחק כשעתיים הפלגה מפונטה ארנס. זהו אי קטנטן וחשוף שהוא שמורת טבע בה חיים עשרות אלפי פינגווינים. השייט בים די רוגש, האי הקטנטן שבראשו מגדלור, מזג האוויר הקר והרוח הנושבת בחוזקה השרתה לכל הטיול מן תחושה של הרפתקה בקצה העולם. המפגש הבלתי אמצעי עם הפינגווינים ממרחק נגיעה הוסיף להתרגשות.
מפונטה ארנס נסענו דרך מרחבים אינסופיים לפוארטו נטאלס, עיירה קטנה וחמודה, נקודת היציאה לפארק טורס דל פיינה המפורסם, אליו ממש חיכינו להגיע. אין מילים לתאר את הנופים המרהיבים בפארק. ישנו במלון משגע הבנוי על אי קטנטן באגם טורקיז לרגלי ההרים הצוקיים וממנו יצאנו בימים הבאים לטיולים בפארק המטמטם. טיילנו ברגל ובמכונית, ראינו בעלי חיים כמו גואנקו וציפורי קונדור, והנוף, אוי הנוף!
אבל השיאים של הטיול לא נגמרו. חצינו את הגבול לארגנטינה ונסענו לאל קלפטה, עוד עיירה קטנה עם אווירה נהדרת של מטיילים. משם יצאנו לטיול על הקרחון פריטו מורנו – הקרחון המתנפץ. הטיול שבחרנו כלל הליכה על הקרחון עצמו, חוויה מדהימה. קיבלנו נעליים מיוחדות ויצאנו לטיול של כמה שעות בנוף הקרחוני הכחלחל. ירדנו מהקרחון והלכנו למרפסת תצפית הצופה עליו ופתאום נשמע קול רעם אדיר!! וחתיכות קרח עצומות התנתקו מהקרחון ונפלו אל המים שמתחתיו. וואו! איזה מחזה מדהים. עמדנו והסתכלנו על הקרחון וחיכינו בתקווה שתהיה עוד התנפצות מרהיבה כזו ואולי אפילו נספיק לצלם אותה הפעם, אבל לא היה לנו מזל.
החלטנו סופית – פטגוניה זה האזור הכי יפה בעולם!

למידע על יעדים נוספים בעולם »