אוגנדה

נסענו לאוגנדה כדי לראות את הגורילות. אבל גילינו שיש באוגנדה עוד לא מעט דברים שהיה שווה להגיע בשבילם. טסנו דרך אדיס אבבה ונחתנו בשדה התעופה באנטבה, תחושה קצת מוזרה לנחות במקום הזה שהפך לחלק מהמיתוס הישראלי בעקבות מבצע החילוץ ההירואי שהיה כאן בשנת 1976. את הלילה הראשון שלנו באוגנדה בילינו בקמפלה הבירה, עיר שנמצאת בתהליך התחדשות שמעורר תקווה לעתיד.

השמורה הראשונה שנסענו אליה היא שמורת מפלי מורצ'ינסון. הדרך לשם היתה מקסימה ואפשרה לנו להציץ לחייהם של התושבים באוגנדה כי עברנו בכפרים וראינו שדות חקלאיים. שמורת מפלי מורצ'ינסון מהממת. נהר הנילוס הלבן זורם שם במפלים מדהימים. כמה מים! וחוץ מזה, ראינו גם המון בעלי חיים. עדיין לא גורילות אמנם, אבל את כל שאר החיות שאפשר לחשוב עליהן – פילים, ג'ירפות, בפאלו, כל מיני קופים, אריות וצבועים. בנהר שוחים להם תנינים והיפופותמים. יומיים של נסיעות ספארי בשמורה הגדילו לנו את ההתרגשות לקראת המפגש הקרב ובא עם הגורילות.

סוף סוף הגיע הרגע – הגענו לשמורת בווינדי, יער גשם עבות בו מתגוררות גורילות ההרים. ידענו שההליכה ביער, בחיפוש אחר הגורילות לא תהיה קלה, אבל וואו, זה היה קשה! פילוס הדרך בסבך הג'ונגל, עליות וירידות תלולות, והלחות! כמה הזענו!!! אבל המאמץ הלא קטן הזה היה שווה כל רגע. כי פתאום ראינו אותן בין העצים. גורילות!!! נעצרנו והתיישבנו בשקט והתבוננו בהן מוקסמים: הזכר הגדול והמשרה יראת כבוד יושב לו ומתבונן על הסביבה. הנקבות שומרות על הצאצאים שמשחקים לידן. אף פעם לא חווינו חוויה מרגשת כזו!!

נכון, באוגנדה יש הרבה מה לראות ולעשות, אבל המפגש עם הגורילות הוא הסיבה האמיתית לנסוע לשם.

למידע על יעדים נוספים בעולם »