תאריך העלאה

ערים חדשות ומדליקות באירופה

השאלה הגדולה היא לאן נטוס השנה. אם אתם כמונו, טסים לפחות פעמיים בשנה לחו"ל, אוהבים ערים, תרבות, קניות, בילויים ובעיקר לנקות את הראש ולשטוף קצת את העיניים – אתם מכירים היטב את הבעיה. התחושה היא שכבר היינו בערים הגדולות ביבשת. ביקרנו כבר בפריז, בברצלונה ובאמסטרדם. חרשנו את לונדון ואפילו קפצנו לפראג,  לברלין, למדריד ולבודפשט. אין ספק – הגיע הזמן למצוא כמה יעדים חדשים ומדליקים, כאלה שאנחנו עדיין לא מכירים. יעדים שאפשר לבלות בהם חופשה קצרה אבל מהנה מאוד, לא מסובכת מדי. כדי לעשות אותה פשוטה באמת – נפתחים עכשיו כמה יעדים חדשים באירופה שאליהם אפשר להגיע בקלות ובמהירות עם סאנדור. טיסות ישירות לארבע ערים – קרקוב, מלגה, ליסבון וולנסיה פותחות לנו את העיניים. הנה כמה אפשרויות חדשות, מרעננות מאוד, לא יקרות ובעיקר פשוטות, לבילוי מצוין במרחק כמה שעות טיסה.

קרקוב, פולין

קרקוב היא מרכז התרבות של פולין. מכאן באו במאי הקולנוע אנדז'י ויידה ורומן פולנסקי. מכאן יצאו הסופרים זוכי פרס נובל צ'סלב מילוש וויסלבה שימבורסקה. בשנים האחרונות קרקוב היא עיר נהדרת, עם המון סטודנטים צעירים שמזרימים אליה דם חדש בכל שנה. יש בה את אחת הכיכרות הגדולות והמעניינות באירופה, עם הופעות, מוזיקה, ופעילות תוססת, בתי קפה ומסעדות. כאשר עולים מהכיכר אל המצודה זוכים לתצפית נפלאה על העיר ובייחוד על הנהר וויסלה. במצודת וואבל שכנו מלכי פולין. לא רחוק ממנה נמצא קולג'יום מאיוס- בניין האוניברסיטה העתיק שהוקם ב-1364. כאן למד לפני 500 שנה האסטרונום קופרניקוס.

המורשת היהודית היא כמובן חלק חשוב מן הביקור בקרקוב. ברובע קז'ימיש שוקמו מבנים מרכזיים למורשת היהודית וגולת הכותרת היא בית הכנסת רמ"א (Szeroka 40) מן המאה ה-16. בבית הכנסת הישן (Szeroka 24), העתיק בפולין, פועל כיום מוזיאון לתרבות היהודית בקרקוב. אם מוסיפים לכך ביקור בבית החרושת של אוסקר שינדלר שהוסב למוזאון מרתק קל להבין שסוף שבוע ארוך בקרקוב הוא בילוי מרתק.

אבל לביקור בקרקוב יש היבט נוסף – פער המחירים. העיר זולה מאוד ואפשר לצאת בה לקניות בחנויות חדשות, או לאכול במסעדות הטובות ביותר במחירים זולים מאוד.

מלגה, ספרד

עיר החוף מלגה בדרום ספרד היא בלי צל של ספק אחד החידושים הכי מרעננים במפת הטיסות הישירות שלנו. יש בה שילוב נהדר של יעד נופש נינוח עם עיר גדולה. היא קרובה לחופים הכי יפים בספרד – הקוסטה דל סול – אבל היא גם עיר מרתקת בזכות עצמה, עם מוזאונים טובים, טאפאס נהדר וכמה ממקומות הבילוי הכי טובים בספרד. ועדיין לא אמרנו מאומה על המרחקים הקצרים לאטרקציות של אנדלוסיה. רק תחשבו על כך שהאלהמברה בגרנדה נמצאת במרחק של פחות ממאה קילומטרים ממלגה.

בעיר עצמה כדאי ליהנות מן החנויות נפלאות בקאלה לאריוס – הרחוב הראשי. וחייבים לבקר במבצר אלקזבה בן אלף השנים, שנחשב למבצר המורי הכי שמור בספרד. גם אתרים אחרים כמצודת ג'יברלפארו, הגן הבוטני, הקתדרלה, בית הולדתו של פיקאסו וכמה מוזאונים מצוינים מבטיחים שהביקור במלגה לא ישעמם לרגע.

ליסבון, פורטוגל

ליסבון בירת פורטוגל על גדת נהר הטז'ו ולא רחוק מחוף האוקיינוס האטלנטי היא כיום אחד היעדים הכי חמים באירופה. המחירים בה עדיין נמוכים אבל העניין, המסעדות, המוזאונים והבילויים הופכים אותה לעיר גדולה ומהנה מאוד.

מצודת סנט ג'ורג' מעניקה את התצפית הכי טובה על העיר, אבל כדאי לפקוד את הרבעים השונים בליסבון כיוון שלכל אחד מהם יש אופי ייחודי. אם החלטם על טיול לפורטוגל כדאי לכם מאוד להכיר גם את גדת הנהר, באזור בו התקיימה התערוכה העולמית, נהפך לרובע החם ביותר בעיר בכל מה שקשור לבילויי ערב, מסעדות, ברים ובתי קפה. באותו אזור פועל עכשיו גם ה"אושנאריום",  אחד האקווריומים הגדולים בעולם. על גדת הנהר כדאי לבקר במגדל בית לחם, שהוקם לפני 500 שנה כדי להגן על הכניסה לנמל וממנו יצאו כמה ממגלי העולם הגדולים ביותר כווסקו דה גמה, שקבור ממש ליד.

כמה מן האתרים היפים ביותר נמצאים במרחק נסיעה קצר מליסבון. בראשם כדאי להציב את הארמונות בסינטרה, הסמוכה, את המנזר הענק במאפרה ואת המגדלור הכי מערבי באירופה בקאבו דה רוקה – מקום שמעניק תצפית נהדרת על האוקיינוס האטלנטי וביום סוער זה מראה דרמטי ומרגש מאוד.

ולנסיה, ספרד

ולנסיה, על החוף המזרחי של ספרד, כמה מאות קילומטרים מדרום לברצלונה, היא העיר השלישית בגודלה בממלכה. היא עשויה להציג אופציה מצוינת לחובבי הבילויים הספרדיים, שמיצו כבר את שתי הערים הגדולות – ברצלונה ומדריד. האווירה בוולנסיה שונה לחלוטין – נינוחה יותר, רגועה ומזמינה לבילויים. אין מקום טוב יותר לאכול בו פאייה, אלא שבגרסה המקומית את מקומו של האורז תופסות האטריות וזה טעים מאוד. עוד בעיר כדאי לפקוד את האקווריום החדש והענק, שמתחרה בהחלט עם זה של ליסבון, את עיר האמנויות והמדע, את הקתדרלה ההכרחית ואת המון החנויות המצוינות, שהמחירים בהן זולים בהרבה מאלה שפוגשים במדריד או לאורך הרמבלס של ברצלונה.

השאלה הגדולה נותרה בעינה – איזו מן הארבע אתם בוחרים?

MORE POSTS

טיול מאורגן או מבולגן?

טיול מאורגן או מבולגן? איך אתם אוהבים את הטיול שלכם? הטיול הגדול בחו"ל שכל כך חיכיתם לו סוף סוף מגיע. אז האם אתם עומדים ליהנות?

READ MORE

7 הגלידריות הכי טובות בעולם

חופשת פסח: הגלידריות הטובות בעולם! פסח בפתח, האביב בעיצומו והאוויר מתחמם. הקיץ חוזר והגלידות הכי טובות מחכות לנו. אם מתאימה לכם חופשת פסח מתוקה בחו"ל,

READ MORE