תאריך העלאה

הפלגה באירופה – שיט התענוגות המושלם

הפלגות הנופש הן הטרנד העולמי החם ביותר בתיירות. ב-1990 יצאו רק 3.8 מיליון נוסעים ברחבי העולם להפלגת נופש. ב-2015 הפליגו כבר 22 מיליון נופשים וההנחה הרווחת היא שב-2019 ייצאו 25 מיליון נוסעים להפלגה כדי לבלות את חופשת הקיץ שלהם. הטרנד החם הזה מגיע עכשיו גם אלינו לישראל, כמעט עד הדלת ובתנאים נוחים במיוחד.

ההערכה הרווחת היא שהשנה יבחרו 60 אלף ישראלים בהפלגת נופש כחופשה המועדפת עליהם. בשיא העונה מפליגים מברצלונה יותר מאלף ישראלים בכל שבוע. אי אפשר אמנם להצטרף להפלגות הנופש האירופיות מנמל ישראלי, בעיקר בגלל חישובי לוחות הזמנים (בהפלגה שנמשכת שבוע אי אפשר להגיע לקצה המזרחי של הים התיכון ולנמלים המסקרנים של איטליה, ספרד וצרפת), אבל עכשיו אפשר ליצור בקלות כמה שילובים אידאליים בין ערים נפלאות כברצלונה או רומא לחופשת הפלגה. הפתרון פשוט מאוד – טסים לרומא, לברצלונה או לאחד הנמלים האחרים מהן יוצאות הפלגות ברחבי אירופה, מבלים בעיר הנמל יומיים או שלושה ולאחר מכן מצטרפים לשיט התענוגות. ואפשר כמובן גם ההיפך – תחילה לצאת להפלגה ולאחר מכן לבלות בעיר.

הפלגה במלון 5 כוכבים הכל כלול

היתרונות של חופשת ההפלגה ברורים עכשיו יותר מתמיד. למעשה זוכים היוצאים להפלגת נופש בתנאים של מלון חמישה כוכבים למשך כל החופשה. הם לא צריכים לסחוב מזוודות, לעבור בין בתי מלון או להירשם בקבלה. המלון שלהם צף ומוביל אותם ליעד הבא, בדרך כלל בשעות שהם בכלל ישנים בתא שלהם.

חברות השיט המובילות שכללו את חופשות ההפלגה כך שהן למעשה חופשות הכל כלול בתנאים הטובים ביותר. הארוחות הרי כלולות במחיר ההפלגה, כך גם המלון, וגם הבידור בערב, הקזינו, המופעים וכמובן הבריכה, ההרצאות, הספרייה, סרטי הקולנוע שמוקרנים בכל ערב במהלך ההפלגה ועוד ועוד. האיכות הגבוהה של הספינות הגדולות מאפשרת לנוסעים ליהנות ממגוון קולינרי גדול מאוד, לבחור בין מסעדות גורמה שמגישות מנות איכותיות ממטבחים שונים מרחבי העולם.

יעדים מרתקים בים התיכון ובים הבלטי

יתרונות נוספים של חופשת השיט היא האפשרות להגיע ליעדים המרתקים ביותר לאורכו של הים התיכון ולחופי הים הבלטי בתנאים נוחים במיוחד. הפלגות השיט הפופולריות ביותר עוגנות בנמלים של איטליה – רומא, ונציה, גנואה וכן בנמלים המפתים של צרפת – ניס, מרסיי או באחד מנמלי הרביירה האחרים וכמובן בספרד – בנמל ברצלונה. בכל אחד מן הנמלים האלה זוכים השטים לסיורי חוף מודרכים או פשוט יוצאים לקניות, לבילויים ולשיטוט בערים היפות ביותר ביבשת.

אחד החידושים המושכים השנה הוא ההיצע המסקרן של הפלגות בים הבלטי. הפלגות אלה שיוצאות מנמלי אמסטרדם, המבורג או קופנהגן שטות לאורך החוף הבלטי לנמלים מסקרנים כמו טאלין באסטוניה או הלסינקי בפינלנד. יש גם מסלולים נוספים – סביב בריטניה, לאיסלנד, או לאיים הקריביים, שם היעד הפופולרי ביותר להפלגות מאמריקה. רוב ההפלגות נמשכות שבוע.

בניגוד למקובל לחשוב בעבר – גיל הנוסעים בהפלגות הנופש יורד בהתמדה. גיל הנוסעים הממוצע עומד על 35, בעיקר בגלל שמשפחות רבות יוצאות לשיט משותף עם הילדים. זה כמובן פתרון אידיאלי למשפחות, שכן ברבות מהפלגות הנופש יש פעילויות ומתקנים מיוחדים שמיועדים לילדים בני כל הגילים.

MORE POSTS

טיול מאורגן או מבולגן?

טיול מאורגן או מבולגן? איך אתם אוהבים את הטיול שלכם? הטיול הגדול בחו"ל שכל כך חיכיתם לו סוף סוף מגיע. אז האם אתם עומדים ליהנות?

READ MORE

7 הגלידריות הכי טובות בעולם

חופשת פסח: הגלידריות הטובות בעולם! פסח בפתח, האביב בעיצומו והאוויר מתחמם. הקיץ חוזר והגלידות הכי טובות מחכות לנו. אם מתאימה לכם חופשת פסח מתוקה בחו"ל,

READ MORE