תאריך העלאה

איך יוצאים לטיול בר מצווה כל המשפחה, ונשארים בחיים?

טיול בר המצווה או בת המצווה הוא כיף גדול שדורש תשומת לב. לכולנו ברור שלא מדובר כאן בסתם עוד טיול משפחתי. כאשר מגדירים אותו כטיול בר/בת מצווה מכריזים בעצם על כך שיש היררכיה. הילד או הילדה שעבורם או בזכותם מתוכנן הטיול הם הנסיכים שמילתם משמעותית.

האחרים, הורים, אחים, בני משפחה נוספים, כולם מצטרפים לטיול, אבל אם חתן הבר מצווה חזר ממנו חלילה לא מרוצה – יש כאן בעיה. אבל זו בדיוק מסוג הבעיות שאפשר וכדאי למנוע. איך עושים זאת? בתכנון מדויק מראש ובחשיבה על הפרטים.

הנה לפניכם חמישה כללים שיבהירו איך יוצאים לטיול בר מצווה כל המשפחה, ונשארים בחיים.

1.תכנון משותף

שלא כמו בטיולים משפחתיים אחרים, בהם ההורים דומיננטיים יותר, קובעים את היעד, את המסלול ואת הדגשים, בטיול בר/בת מצווה חשוב מאוד לתכנן יחד עם בעלי השמחה. אין בכלל ספק שיש להם דעה, רצונות והמלצות. זוהי במובן מסוים הגשמת החלום שלהם והתכנון המשותף הוא האפשרות לחלום עוד לפני שנוסעים.

2. הגדרת יעד לנסיעה ותחומי עניין

מגוון האפשרויות של טיולי בר/בת מצווה אדיר. אפשר לנסוע לפארקים של דיסני ואפשר לצאת לספארי באפריקה. יש כאלה שמעדיפים משחק כדורגל של ברצלונה ואחרים חושבים ששופינג בלי גבולות בחנויות אופנה הוא החלום הכי מתוק שיש. יש כמובן משפחות שעבורן טיול בטבע, רפטינג, רכיבה על אופניים או הליכה בהרים היא הדרך הטובה ביותר כדי לחגוג יום הולדת משפחתי. כל האפשרויות האלה מצוינות אלא שכדאי לבחור מראש אחת או שתיים מהן, לסמן לידן יעד מוגדר – כלומר – נצא לטיול אופניים בהולנד, ניסע לפארק שעשועים בפלורידה או אולי נלך לצפות במשחק כדורגל במדריד. לאחר שהגדרנו את היעד ואת התחום שבו נתמקד – התכנון נהפך פשוט הרבה יותר.

3.הגדרת מספר המשתתפים וזהותם

טיולי בר/בת מצווה מיועדים, כפי שכבר נאמר כאן, להגשמת חלום של חתן השמחה, אבל בדרך כלל, רוב המשפחות מנצלות את ההזדמנות החגיגית כדי לצאת לטיול משפחתי, כזה שתורם לגיבוש של הקבוצה. יש לכך כמובן משמעות כלכלית מורכבת. אם רוצים לנסוע בהרכב משפחתי מלא – הטיול יקר יותר. אבל לא רק העניין הכספי עומד על הפרק. לפעמים דווקא מסגרת מצומצמת – הילד עם אחד ההורים או עם שניהם, בלי בני המשפחה האחרים – היא דרך טובה להקדיש לו תשומת לב, להעמיק את הקשר ולחוות משהו קצת שונה מן ההתנהלות המשפחתית המוכרת, שצצה מול עיננו בכל טיול שבת. אופי הטיול ותכנונו ייקבעו במידה רבה על פי ההחלטה על זהות המשתתפים.

4. כולם צריכים לשמוח

כבר בשלב התכנון חשוב מאוד להבהיר דבר אחד – לאחר שקבענו את זהות המשתתפים, בייחוד אם החלטנו על נסיעה משפחתית בה משתתפים גם אחים ואחיות – המטרה היא שכולם ייהנו מן הטיול. זה דורש התחשבות, ויתורים שלא תמיד פשוטים ונכונות להכיר בכך שכולם באו כדי ליהנות, לא רק מי שחוגגים לו בר מצווה. יש ימים בהם הפעילות תתאים יותר להורים דווקא ויש ימים בהם ילדים קטנים או גדולים יותר יזכו לתשומת לב ולפינוקים.

5. תכנון פרטני שמונע ציפיות שווא

יש יתרונות רבים לתכנון פרטני מראש של טיולים עם ילדים. כאשר יודעים (למשל בטיול מאורגן) מראש מה התוכנית, מה המסלול, איפה נלון בכל יום, ואיזה בילויים מצפים לנו נוצר תיאום ציפיות הכרחי בין משתתפי הטיול. כך לא יצוצו הפתעות לא רצויות או טענות מיותרות במהלך הטיול.

טיול בר או בת מצווה הוא כיף אדיר. לא בכל יום יש לנו הזדמנות לציין את ההתבגרות המשמעותית של אחד מבני המשפחה ולעשות זאת כולנו יחד – ההורים, הילדים, אחים ואחיות. יחד עם זאת – טיול כזה עלול להתגלות כאירוע רגיש שאם לא מתכננים אותו נכון – יתפוצץ לנו חלילה בפנים. דווקא השתתפות בטיול מאורגן, בו יש בדרך כלל ילדים נוספים בני אותו גיל, עשוי להקל מאוד על התכנון ועל הביצוע.

MORE POSTS

טיול מאורגן או מבולגן?

טיול מאורגן או מבולגן? איך אתם אוהבים את הטיול שלכם? הטיול הגדול בחו"ל שכל כך חיכיתם לו סוף סוף מגיע. אז האם אתם עומדים ליהנות?

READ MORE

7 הגלידריות הכי טובות בעולם

חופשת פסח: הגלידריות הטובות בעולם! פסח בפתח, האביב בעיצומו והאוויר מתחמם. הקיץ חוזר והגלידות הכי טובות מחכות לנו. אם מתאימה לכם חופשת פסח מתוקה בחו"ל,

READ MORE