תאריך העלאה

טיול משפחתי לאירופה בפסח?

טיול משפחתי הוא כיף גדול ואתגר לא קטן. כדאי לתכנן, לסמוך על אנשי מקצוע מיומנים, לבחור את האתרים המתאימים ביותר. טיול משפחתי לאירופה בפסח מאפשר לנו ליהנות מכמה אפשרויות קוסמות. מזג האוויר טוב וחמים בדרך כלל, אבל המוני התיירים עדיין לא יצאו לדרך ואינם ממלאים בינתיים את הפארקים והאתרים היפים ביותר.

המחירים בתקופת טרום העונה בהתאם וגם מהם אפשר עדיין ליהנות. התורים לצד רכבות ההרים המפתות ביותר או בכניסה לשמורות המעניינות ביותר עדיין קצרים והחוויה כולה נעימה יותר מאשר בשיא עונת התיירות בחודשים יולי-אוגוסט.

אז מה כהכי כדאי לראות? לאן הכי כדאי לנסוע ואיזה שילוב עשוי להיות המנצח בטיול המשפחתי לאירופה בפסח? הנה ארבע אפשרויות בארבע מדינות שונות – עופו על זה.

היער השחור בגרמניה

אזור היער השחור בדרום גרמניה מספק לנו בדיוק את השילוב המוצלח בין אתרי טבע נוחים להגעה, יפים להפליא ופארק אתגרי אחד – שהופך את הנסיעה עם הילדים להרתפקה שעוד ידובר בה במשך שנים.

הפארק הוא כמובן פארק אירופה מצפון לפרייבורג. זה אחד הפארקים החדשניים, המוצלחים והנוחים ביותר לבילוי משפחתי. תכנון מוצלח מאפשר לבלות בו נהדר במשך יום או יומיים מבלי להשתרך בתורים ארוכים ותוך שמירה על שפיות והנאה מקסימליים. הפארק סגור בעונת החורף ונפתח למבקרים באמצע חודש מרס. באפריל התורים עדיין קצרים מאוד, זמן ההמתנה לא ממושך וההנאה מן הבילוי בפארק גדולה פי כמה מאשר בשיא הקיץ. עשר רכבות הרים בדרגות קושי או פחד שונות פועלות בפארק אירופה. כמו כן פועלים במקום ארבעה בתי מלון ואתר קמפינג. ברחבי הפארק מתקיימים בכל יום מופעים, הצגות לילדים, הופעות קרקס ועוד. www.europapark.de

בילויי הימים שלאחר ההרפתקה בפארק אירופה יובילו אתכם לאתרי הטבע המצוינים של היער השחור – בטריברג (Triberg) – כעשרים קילומטר מצפון מזרח לפרייבורג  – כדאי לבקר במפל המים הגבוה ביותר בגרמניה. העיירה נחשבת גם כמקום הולדתו של שעון הקוקיה ואלפי מבקרים נוהרים לכאן כדי לשמוע את התקתוק. אם אתם רוצים להכיר קצת יותר טוב את המסורת הכפרית של האזור – המוזיאון הפתוח ווקטסבאורנהוף (Vogtsbaurnhof) ליד העיירה Gutach הוא אתר מרתק. במקום מוצגים בתי חווה שהשתמרו היטב מרחבי היער השחור. ביום יפה זה טיול מהנה במיוחד.

האגם הכחול והעגול טיטיזה (Titisee) נחשב ליהלום מבין אגמי האזור. סביב האגם יש שבילי הליכה נפלאים. האפשרות המענגת ביותר היא לשכור ליום שלם סירת חתירה ולשוט בה ברחבי האגם.

אזור האגמים – איטליה

חמשת האגמים הגדולים בצפון איטליה מספקים את אחד המסלולים היפים ביותר שאפשר לחלום עליהם, בייחוד לטיול משפחתי. המרחקים קצרים, הנוף מדהים ביופיו, האוכל גורם לנו ללקק את האצבעות ואפשרויות הבילוי עם הילדים רבות ומגוונות.

הפארק שאליו מגיעים רוב המבקרים הוא גארדאלנד, הפארק הגדול באיטליה. יש בו אזורים שונים – האזור ההרפתקני יותר מציע חמש רכבות הרים אימתניות שגורמות גם לאמיצים ביותר לצרוח בהנאה ובחרדה. באזורים האחרים אפשר למצוא מתקנים שלווים יותר. במזג אוויר חם כדאי לבלות גם בפארק המים המצוין והסמוך או בפארק הסרטים שמיועד לחובבי קולנוע.

אגם גארדה הוא הפופולרי ביותר מבין האגמים בצפון איטליה. העיירה סירימיונה (Sirimione), בקצה לשון יבשה ארוכה בגדה הדרומית, היא האתר המפורסם ביותר על גדת האגם. כביש צר שאורכו כמאה ועשרים קילומטרים מקיף את האגם צמוד לגדה. משפחות עם ילדים נמרצים ושוחרי פעילות יעלו ברגל או ברכבל, לראש מונטה באלדו, בחלקו הצפון מזרחי של האגם. משם, בגובה 2076 מטר נשקף נוף נהדר של הסביבה.

הולנד

הולנד היא ארץ נהדרת לטייל בה עם ילדים. מגוון האפשרויות גדול וטוב, המרחקים קצרים והאטרקציות מרובות. הפארק שמושך את הילדים הוא דה אפטלינג (De Efteling). המיקום שלו אמנם מעט מרוחק – ליד עיירה בשם קאטסהבל (מעט צפונה מהעיר טילבורח), לא רחוק מהגבול הבלגי בדרום הולנד.

המתקנים הבולטים כוללים שתי רכבות הרים, אחת מהם מבצעת שלוש לולאות מטילות אימה והשנייה, סולידית יותר, על מסילת עץ מקרקשת.

כרטיס הכניסה מאפשר שימוש חופשי בכל המתקנים. כדאי להגיע אחרי ארבע אחר הצהריים. בשעות אלה החום והצפיפות יורדים ואיתם גם המחירים. http://www.efteling.nl/

מה עושים אחרי הריגוש של דה אפטלינג? מצודת אמרסוין, 11 קילומטרים מצפון מערב לעיר דן בוש, עשויה לספק הרבה עניין לחובבי סיפורי אגדות ואבירים. אטרקציה מיוחדת ומעניינת נוספת בסביבה זו הוא מוזיאון הפעמונים הלאומי של הולנד (Nationaal Beiaardmuseum) – בו מוצגים פעמונים בני מאות שנים.

ברצלונה, ספרד

פארק פורט אוונטורה (Port Aventura) מאה קילומטרים מדרום מערב לברצלונה הוא הפארק הפופולרי ביותר בספרד. הפארק מחולק לנושאים ולאזורים גיאוגרפיים שונים – הים התיכון, בו פועלת רכבת ההרים המהירה והמפחידה ביותר בפארק Furius Baco, המערב הפרוע, מקסיקו, סין פולינזיה וסזאמו אוונטורה שמיועד למבקרים צעירים יותר.

בין מגלשות המים הגדולות בפארק המים כדאי למנות את הממבו, הלימבו והטייפון. כל אחת מהן גבוהה והגולשים מזנקים מהן במהירות. http://www.portaventura.es/

אחרי הבילוי בפארק אפשר לחזור לברצלונה ואפשר להתמקד בחופי הים היפים באזור. פלאיה לארגה (Playa Llarga) נחשב לאחד החופים היפים בקטלוניה. אפשרות נוספת היא לבקר בנמל הישן של טאראגונה (El Serrallo) בו פועלים עדיין דייגים רבים שמשווים למקום אווירה סואנת ונעימה. חובבי קניות יכולים למצוא בטאראגונה את כל הקניונים, בתי הכלבו ונציגי הרשתות הגדולות שמופיעים בכל עיר ספרדית שמכבדת את עצמה

MORE POSTS

טיול מאורגן או מבולגן?

טיול מאורגן או מבולגן? איך אתם אוהבים את הטיול שלכם? הטיול הגדול בחו"ל שכל כך חיכיתם לו סוף סוף מגיע. אז האם אתם עומדים ליהנות?

READ MORE

7 הגלידריות הכי טובות בעולם

חופשת פסח: הגלידריות הטובות בעולם! פסח בפתח, האביב בעיצומו והאוויר מתחמם. הקיץ חוזר והגלידות הכי טובות מחכות לנו. אם מתאימה לכם חופשת פסח מתוקה בחו"ל,

READ MORE