תאריך העלאה

שיט טרופי – 3 מסלולי שיט מומלצים

דמיינו לעצמכם את חופשת החלומות. אתם יושבים בבגדים לבנים על סיפון רחב. דיילת מגישה משקאות צבעוניים. מזג האוויר חמים ובריזה קלה נושבת מן הים. האוניה עוגנת באחד הנמלים הטרופיים המפורסמים – אולי זה סנט תומס, או נסאו בבהמס, אולי קסה דה קמפו ברפובליקה הדומיניקנית ואולי הונלולו בהוואיי. צוות האוניה, לבוש במדים צחורים, מזמין אתכם לרדת לחוף לסיור קצר. אין תענוג גדול יותר מן הרגע הזה.

הפלגות הנופש הן כיום תחום התיירות הכי מתפתח בעולם. הוא גדל במהירות שיא ויש לכך לא מעט סיבות טובות – רבים, ברחבי העולם ובייחוד בארצות הברית גילו את הקסם של ההפלגות לחופשת שיט טרופית.

רוב ההפלגות יוצאות מנמל מיאמי בדרום מזרח ארצות הברית לשיט שנמשך שבעה ימים. הרעיון פשוט ומושך מאוד – שטים במהלך הלילה ועוגנים במהלך היום בנמלים טרופיים בהם אפשר לשוטט, לבלות, לשתות קצת רום ולערוך קניות. אחר כך חוזרים לאוניה כדי לאכול ולישון ולאגור כוח לעוד יום של חופשה טרופית נהדרת. האוכל מצוין ובשפע, המוזיקה על האונייה ובנמלים מרעננת, התאים נוחים להפליא ומה כיף יותר מאשר לדעת שמלון צף איתנו ואין צורך לגרור מזוודות במשך שבוע שלם.

הקריביים

היעד הפופולרי ביותר בעולם לשיט תענוגות הוא הים הקריבי. רבים קוראים לו "גן העדן עלי אדמות". יותר משני מיליון בני אדם יוצאים בכל שנה להפלגת נופש באזור זה. הפופולריות של האיים הקריביים נובעת מכמה סיבות ברורות – הם קרובים יחסית לחוף המזרחי של ארה"ב ולנמלי המוצא הפופולריים מיאמי, פורט לאודרדיל, פורט קנאברל (מזרחית לאורלנדו), טמפה וג'קסונוויל, כמו גם לנמלים צפוניים יותר כניו יורק, פילדלפיה, בולטימור ואפילו בוסטון. מזג האוויר החמים והנעים בקריביים לאורך כל השנה הופך אותם ליעד מושך במיוחד.

הים הקריבי מציע לשטים בו מבחר גדול ומרתק של נמלים, תרבויות שונות ומגוונות בהן מדברים, על פי ההיסטוריה של האיים אנגלית, ספרדית, צרפתית או הולנדית. חופי הים באיים הקריביים נהדרים. החול לבן, הדקלים צומחים על קו המים והמים עצמם צלולים ושופעים דגים. האזור מציע גם אינספור אפשרויות ספורט ונופש לצד חנויות פטורות ממכס.

רשימת הנמלים בהם עוגנות רוב ההפלגות לאיים הקריביים כוללת את היעדים הבאים: פורטו ריקו, ג'מייקה, איי בהאמאס, קוזומל, גרנד קיימן, ברמודה, סנט תומאס, סנט מרטן, סנט לוסיה, איי טורקס אנד קייקוס, ארובה, קורסאו, רואטן, קוסטה מיה, בליז, אנטיגואה, גרנדה. בכל אחד מהם יש את המשקאות האופייניים, המנות הפופולריות והמוזיקה והריקודים שלא נגמרים.

הבהאמס

איי הבהאמס אינם נחשבים בדרך כלל לחלק מהקריביים, אבל הפלגות רבות שיוצאות לקריביים המזרחיים או המערביים עוגנות באחד מאיים אלה. היעדים הפופולריים הם: נסאו בירת הבהאמס, פריפורט וכמה איים פרטיים ששייכים לחברות הקרוזים הגדולות. הפלגות לקריביים המערביים כוללות את היעדים – גרנד קיימן, ג'מייקה, קזומל וקוסטה מאיה במקסיקו. חלק מן ההפלגות פוקדות גם את הנמלים של בליז סיטי והאי רוטאן. המסלולים למערב הקריביים מתאימים במיוחד לחובבי צלילה, ולמתעניינים בתרבות המאיה הקדומה.

מסלול שיט לקריביים המזרחיים פוקד את נמלי פורטו ריקו, איי הבתולה האמריקאים, סנט תומאס, סנט מרטין ונמלים נוספים באיי הבהאמס.

הוואיי

אחד המסלולים הטרופיים היפים ביותר להפלגה הוא מסלול שמקיף את איי הוואיי ופוקד את האתרים המרשימים ביותר בקבוצת האיים הזו בלב האוקיינוס השקט. רוב ההפלגות יוצאות מהונלולו וחוזרות אליה, כלומר השטים מגיעים להונלולו בטיסה, בדרך כלל מהחוף המערבי של ארצות הברית.

התחנה הראשונה לאחר היציאה מהונלולו היא נמל קאהולוי באי מאווי. היופי הטבעי של האי והכנסת האורחים של התושבים במקום הקנו לו מוניטין טוב מאוד וכיום נחשב נמל זה לאחד האהובים בהוואיי. הביקור כולל סיור בעיר לאהאינה וכמובן בילוי בחופים המופלאים כמותם יש רק באיי הוואיי, רבים מהם עם חול וולקני שחור.

התחנה הבאה בשיט הטרופי היא העיר הילו. רבים משווים אותה לחממה ענקית ובה פרחים טרופיים מרהיבים. בהילו ניצבים גם כמה מן המבנים ההיסטוריים היפים ביותר באיים. הפארק הלאומי של הרי געש בהוואי, ובו הר הגעש הפעיל קילוואה נמצא במרחק של כשעה נסיעה בלבד וזו הזדמנות שלא כדאי להחמיץ.

נמל קונה הוא המקום ליהנות בו מצלילה ומצפייה בדגים טרופיים שממלאים כאן את המפרץ. אפשר גם ללמוד לגלוש כמו בני הוואיי המסורתיים, לצאת לטיול קיאקים או להפליג למסע דיג קצר. נאילווילי באי קוואי מוביל אותנו לביקור באי שלדעת רבים מאוד הוא היפה ביותר בהוואיי. יש כאן הרים גבוהים ויערות גשם עבותים וירוקים, יש כאן מסורות של התושבים המקומיים וסיפורים ואגדות שנשמעים אל תוך הלילה ושובים את הלב.

אז כל מה שנותר לכם הוא להחליט מה מן השמות האקזוטיים האלה מושך אתכם יותר – האם זו ג'מייקה של בוב מארלי או אולי הוואיי של האגדות? האם אלה האיים הקריביים שמהקצב המוסיקלי שלהם ממכר או אולי איי בהאמס שנחשבים קצת יותר מסתוריים? 

MORE POSTS

טיול מאורגן או מבולגן?

טיול מאורגן או מבולגן? איך אתם אוהבים את הטיול שלכם? הטיול הגדול בחו"ל שכל כך חיכיתם לו סוף סוף מגיע. אז האם אתם עומדים ליהנות?

READ MORE

7 הגלידריות הכי טובות בעולם

חופשת פסח: הגלידריות הטובות בעולם! פסח בפתח, האביב בעיצומו והאוויר מתחמם. הקיץ חוזר והגלידות הכי טובות מחכות לנו. אם מתאימה לכם חופשת פסח מתוקה בחו"ל,

READ MORE