תאריך העלאה

טיול מאורגן למשפחות: תאילנד או לפלנד?

הגיע הרגע לבחור. מה אתם אוהבים יותר? חם או קר? ירוק או לבן? עצים או מרחבים? שתי אפשרויות נהדרות ניצבות בפנינו ואנחנו מתבקשים לבחור ביניהן. האם נבחר בטיול מאורגן למשפחות עם חופשה בתאילנד או בלפלנד? אי אפשר לטעות, אבל חשוב, כמו תמיד בהחלטות משמעותיות, לעשות רשימת בעד ונגד. אז הנה הרשימה שלנו. מה היתרונות והחסרונות של חופשה בתאילנד מול חופשה בלפלנד? התאריכים אגב דומים.

חם-קר

בואו נניח לרגע, רק לצורך ההשוואה, שהחלטנו לנסוע בדצמבר. אז מה יהיו הטמפרטורות ומה כדאי לנו לארוז? אם בחרנו בתאילנד קרוב לוודאי שנגיע לחופים הטרופיים הנפלאים של הממלכה ולטמפרטורות שנעות סביב 30 מעלות צלסיוס. מדי פעם ירד אמנם קצת גשם, ככה זה בארצות טרופיות, אבל רוב היום נסתובב במכנסיים קצרים ובסנדלים. אם בחרנו בלפלנד המצב שונה בתכלית. הטמפרטורות ינועו בין מינוס 10 למינוס 20. הכול סביבנו קפוא ובמשך רוב היום נתעטף בבגדים הכי חמים שהבאנו ואולי בעוד כמה תוספות שנקבל במקום.

פיל-כלב

טיול מאורגן למשפחות בתאילנד או בלפלנד כרוך באופן טבעי במפגש עם בעלי חיים. בשני המקרים מהווים בעלי החיים חלק משמעותי מן החוויה ובשניהם עוזרים לנו בעלי החיים להתקדם, לנוע, לטייל. אז מה אתם מעדיפים – רכיבה על פילים במעבה היער בתאילנד או דהרה במזחלות שלג שכלבים מאומנים גוררים על פני ערבות הקרח בלפלנד? בעלי החיים האלה אמנם שונים מאוד זה מזה אבל דבר אחד יש כאן במשותף – בשני המקרים זאת חוויה של פעם בחיים, מסוג הרגעים שלא שוכחים.

ים-קרח

חוויית הביקור בתאילנד ובלפלנד שונה כמובן מאוד. אם צריך לבחור הגיע הרגע לשאול את השאלה הכי בסיסית מכולן: מה אתם אוהבים ים או קרח? זאת שאלה קצת משונה אבל היא הכרחית. בתאילנד, מדינה עם קו חוף שנמתח על פני אלפי קילומטרים, נבלה לא מעט על החוף שהוא אחד היפים בעולם. בלפלנד הנוף שונה לחלוטין. מאופק לאופק רואים קרח, משטחים עצומים, לפעמים נדמה אינסופיים של קרח לבן ובוהק. הנופים הייחודיים האלה הם חלק מן ההרפתקה.

תרבות-נוף

תאילנד, שנקראה פעם ממלכת סיאם, היא ארץ עם תרבות עשירה מאוד. בכל מקום שאליו ניסע במסגרת טיול מאורגן למשפחות בתאילנד נפגוש את התרבות העתיקה הזאת. נבקר במקדשים, בארמונות, במבצרים ולצד פסלי בודהא ענקיים. התרבות התאית, הקדומה והעכשווית היא חלק בלתי נפרד מן הביקור בממלכה. 

במהלך טיול מאורגן למשפחות בלפלנד נתמקד אמנם בעיקר בנופים הרחבים, אבל גם כאן נפגוש את התרבות המסורתית ואת הפולקלור המקומי הייחודי של התושבים המעטים שמתגוררים בחוג הקוטב. תושבי לפלנד הסתגלו לחיים בתנאים קשים, כאשר הטמפרטורות רוב השנה נמוכות מאוד. כחלק מן הביקור נבלה איתם בבתי המגורים שלהם, נלמד איך בונים איגלו, נבין איך יוצאים לדיג בלב הקרח ועוד.

אוכל-אוכל

לכל מקום יש כמובן את המטבח המקומי שלו, שמאפיין אותו ומעיד היטב על האנשים, אבל תאילנד היא סיפור אחר. המטבח התאילנדי הוא אחד המפורסמים ביותר בעולם. הוא מציע לטועמים ממנו מעדנים שכמותם אי אפשר למצוא במטבחים אחרים. לפעמים הוא חריף מאוד, תמיד הוא עשיר מאוד, עם המון פירות טרופיים נהדרים כאננס, פפאיה ומנגו. אוהבי המטבח התאילנדי יחושו שנחתו לתוך חלום וילקקו את האצבעות. 

ההשוואה במקרה זה קשה. המטבח בלפלנד אינו יכול להתחרות עם העושר והמגוון של המטבח התאי אבל יש לו בהחלט ייחוד ומאפיינים משלו. יש שיגידו שדווקא כיוון שאנחנו מכירים די טוב את המטבח התאילנדי, ומנות ממנו אפשר למצוא גם בישראל, המפגש עם המטבח של לפלנד מסקרן יותר. איך הם מכינים את הדגים שדגו בקרח? איך הם מוצאים תחליפים לירקות טריים ומה הם שותים כדי להתחמם?

תאילנד או לפלנד

הרשימה הזאת מוכיחה שהבחירה באמת לא קלה ובכל זאת, את ההחלטה הראשונה והחשובה ביותר כבר עשיתם – טיול מאורגן למשפחות הוא הדרך הטובה והנכונה לצאת להרפתקה המשפחתית הבאה שלכם. עכשיו צריך לבחור בין חם לקר, ירוק או לבן ועוד החלטות חשובות כאלה, אבל כאן הרי אי אפשר לטעות.

MORE POSTS

טיול מאורגן או מבולגן?

טיול מאורגן או מבולגן? איך אתם אוהבים את הטיול שלכם? הטיול הגדול בחו"ל שכל כך חיכיתם לו סוף סוף מגיע. אז האם אתם עומדים ליהנות?

READ MORE

7 הגלידריות הכי טובות בעולם

חופשת פסח: הגלידריות הטובות בעולם! פסח בפתח, האביב בעיצומו והאוויר מתחמם. הקיץ חוזר והגלידות הכי טובות מחכות לנו. אם מתאימה לכם חופשת פסח מתוקה בחו"ל,

READ MORE