תאריך העלאה

חופשת קיץ – 5 חופים עם מים בצבע טורקיז

לפני שיוצאים לחופשת קיץ – רצינו שתכירו 5 חופים קסומים

לכל אחד מאיתנו יש את החוף החלומי שלו. לפעמים יש בו עצים המטילים צל רחב, לפעמים הדגש הוא על חול לבן ונקי, תמיד יש בו מים בצבע טורקיז, בדיוק בטמפרטורה הנכונה, המזמינים אותנו לטבול את הגוף, את הראש, עד קצות השערות ולשכוח את כל העולם. לכולנו ברור שחוף טוב באמת לא יכול להיות נוח מדי להגעה. אנחנו הרי לא רוצים לבלות שם עם רבים אחרים, אבל חיפוש פשוט יגלה לנו שכמה מן החופים הכי יפים שאפשר לחלום עליהם נמצאים במרחק לא גדול מאיתנו, כאן, באזור הים התיכון. הנה חמש דוגמאות לחופשת קיץ שתחזיק אתכם במשך שנה שלמה, חמישה חופים עם מים בצבע טורקיז שאתם חייבים להכיר.  

חוף ואי, כרתים, יוון

כרתים, הגדול באיי יוון, האי האידאלי עבור חופשת קיץ מופלאה, הוא הבחירה הטבעית כאשר מחפשים חוף חלומי. מבין החופים בכרתים כדאי להצביע על אחד הנידחים, המרוחקים והיפים ביותר – זה שלצד העיירה ואי (Vai) בקצה המזרחי של האי, 170 קילומטר ממזרח להרקליון ו-24 קילומטר ממזרח לסיטייה (Sitia). 

באופן נוח מאוד החוף מחולק בעצם לשניים – תחילה מגיעים לחוף בו צומחים מאות עצי תמר גבוהים. זהו חוף מסודר, עם שמשיות, וספות לרביצה. יש בו אפילו מסעדה נחמדה שמגישה דגים טובים. אם רוצים להתבודד כדאי לטפס במדרגות שמוליכות לתצפית הגבוהה מעל המסעדה ולהמשיך בשביל. כאן מתגלה מפרץ חלומי ומבודד. קשה לחשוב על מקום טוב יותר לבלות בו את חופשת הקיץ. 

חוף אפרודיטה, קפריסין

פטרה טו רומיו (סלע היוונים – Petra Tou Romio), הוא סלע גדול שניצב בים, במרחק כמה עשרות מטרים מן החוף במערב קפריסין. כאן לפי המסורת נולדה אפרודיטה – אלת האהבה והפיריון. מראה הסלעים הגדולים בלב המפרץ העגול, 25 קילומטרים ממזרח לפאפוס, יפה גם ממרומי הכביש, אבל רבים יורדים אל החוף ויוצאים לשחייה ארוכה בים. האגדה אומרת שמי שיקיף את סלע אפרודיטה בשחייה יזכה לנעורי נצח. עם סיפור כה יפה אין פלא שהחוף של אפרודיטה מושך זוגות רומנטיים רבים המבלים בו את חופשת הקיץ ומטעינים בו את מצבורי הרומנטיקה.

חוף אנסה לאציו, סיישל

חוף אנסה לאציו Anse Lazio בצפון מערב האי פראסלין שבאיי סיישל נחשב על ידי רבים כחוף היפה בעולם. מי האוקיינוס ההודי צלולים כאן במיוחד ומעניקים לחוף הארוך, העגול והחולי גוונים פנטסטיים. החוף כולו מוקף בסלעים וולקניים גדולים וכהים, היוצרים רושם דרמטי ומעין תפאורה מושלמת. הכרישים הנוהגים לבקר מדי פעם במפרץ הזה לא זו בלבד שלא מרחיקה ממנו את חובבי החופים המושלמים אלא אף הופכת את חופשת הקיץ לבלתי נשכחת.

החוף של קליפסו, גוזו, מלטה

הנימפה היפהפייה קליפסו החזיקה את אודיסאוס, גיבורו של הומרוס, במשך שבע שנים כ"אסיר אהבה". היא אמנם הבטיחה לו חיי נצח אבל בסופו של דבר זה נמאס לו והוא המשיך בדרכו הביתה, לפנלופה. אם לשפוט על פי ביקור חטוף במערת קליפסו באי הקטן גוזו, מצפון למלטה, הרי שהמערה של קליפסו צפתה על אחד החופים היפים ביותר בים התיכון – ראמלה אל חמרה (Ramla l-Ħamra) המוכר גם כ"חוף האדום". 

הכפר הסמוך הוא נאדור, וההגעה לחוף קלה (למשל באוטובוס 42 מן העיר רבאט). החוף חולי, אדמדם, רחב מאוד וגם כאשר מגיע אליו, לעיתים רחוקות, קהל גדול יש בו הרבה מקום ואין תחושת צפיפות. הטבע באזור כמעט ואינו פגוע, ובסביבה הקרובה אין בתי מלון או בנייה מסיבית. לאורך החוף פועלות כמה מסעדות קטנות והניקיון באזור נשמר בקפדנות. בכל מקרה, אל תוותרו על התצפית ממערת קליפסו, כעשר דקות טיפוס במעלה המצוק.

חוף הירח, סרדיניה, איטליה 

תואר החוף היפה ביותר בסרדיניה שמור היטב לקאלה גונונה במזרח האי. אין באזור זה כבישים וכדי להגיע אל החופים המבודדים יש לצעוד באחד השבילים המתפתלים או לשוט בסירה. הכי כדאי לצעוד כשעה מקאלה גונונה לקאלה לונה (חוף הירח). אפשר גם לשוט מקאלה גונונה לגרוטה דל בואה מרינו (מערת כלב הים), בה יש זקיקים ונטיפים יפים. כלבי ים לא נראו כאן למרבה הצער כבר שנים רבות. 

המקלחת שאחרי

סיור החופים שלנו מסתיים כאן, אבל בעצם זאת רק ההתחלה. כל חובב חופים אמיתי יודע שביקור אחד בחוף אהוב ממש לא מספיק בשביל חופשת קיץ מושלמת. חייבים לשוב לכל אחד מהחופים האלה כמה פעמים, כדי לראות אותם בעונות השנה השונות, כדי לחוש את משטר הרוחות, את גובה הגלים ואת מקומות המסתור הטובים ביותר. ויש עוד נקודה אחת, אחרונה, שהיא כנראה חשובה יותר מכל מה שנאמר כאן – לכל אחד הרי יש את החוף החלומי שלו, שהוא מוכן לסבול עינויים ובלבד שלא יסגיר את מיקומו המדויק.

אז עכשיו הרגע הנכון להשוות – האם החופים שלנו טובים יותר משלכם, או שהם אפילו לא מתקרבים לחוף המושלם שרק אתם מכירים? 

MORE POSTS

טיול מאורגן או מבולגן?

טיול מאורגן או מבולגן? איך אתם אוהבים את הטיול שלכם? הטיול הגדול בחו"ל שכל כך חיכיתם לו סוף סוף מגיע. אז האם אתם עומדים ליהנות?

READ MORE

7 הגלידריות הכי טובות בעולם

חופשת פסח: הגלידריות הטובות בעולם! פסח בפתח, האביב בעיצומו והאוויר מתחמם. הקיץ חוזר והגלידות הכי טובות מחכות לנו. אם מתאימה לכם חופשת פסח מתוקה בחו"ל,

READ MORE