תאריך העלאה

 השווקים הכי זולים באירופה!

השווקים הגדולים באירופה, בניגוד לציפיות, מסרבים להיעלם. להיפך, הם זוכים עכשיו לפריחה ולפופולריות. מרכזי קניות חדשים ומבהיקים נפתחים בכל מקום, באתר ebay  אפשר לקנות חפצים משומשים מכל העולם, אבל אין תחליף לקסם ולעונג של שיטוט חסר מטרה בשוק של סוף שבוע, בין דוכנים שמוכרים כל דבר, מעט נובע ועד ספה מלכותית מקטיפה. חבילת נופש לחו"ל, בייחוד בחורף, כוללת ביקור מקיף של כמה שעות מענגות ומרתקות, באחד השווקים הגדולים והכי זולים באירופה.

הקונים אינם מגיעים לשווקים האלה עם רשימת קניות מדויקת. הם באים לשוטט, לבלות את בוקר שבת בחוץ ואולי למצוא איזו "מציאה". בניגוד למקומות החדשים, כאן יש עדיין את ההרגשה של 'מחפשים את המטמון'. זה הקסם של השוק וזאת ההמלצה הכי חמה שלנו לחבילות נופש בחו"ל בחורף הקרוב – בואו לשוק הקרוב. הניסיון מוכיח שלמרות שיש הבדלים בין השווקים בערים השונות – האווירה בהם דומה. לכל שוק יש אמנם התמחות קצת אחרת, באוכל, ברהיטים, בבגדים, בספרים, אבל מכולם יוצאים עם הרגשה של תגלית.

ברלין

השוק בברלין פועל ליד תחנת הרכבת טירגארטן, צמוד לפארק העירוני הענק הנושא שם זהה. השוק פועל בכל יום שבת וראשון מעשר בבוקר עד חמש אחר הצהריים. יש בו שתי שורות ארוכות ומקבילות של דוכנים לבנים. הסדר מופתי, אורכו של השוק כקילומטר ויש בו 150 דוכנים. הגיוון וההיצע מבלבלים מאוד עבור קונה לא מנוסה.

ברצלונה

בכל יום שני, רביעי, שישי ושבת מתקיים שוק פשפשים ב- Placa de los Glories (מטרו גלוריוס). מוכרים כאן בגדים, תכשיטים וריהוט. הכל מיד שנייה.

בכל יום חמישי מתקיים ב- Placa del Pi שוק עתיקות. מטרו – ליצ'או. סגור במשך חודש אוגוסט. פתוח בשאר חודשי השנה.

בכל יום ראשון מתקיים ב- Placa Reial שוק מטבעות ובולים. בשעות אחר הצהריים הופך המקום לשוק פשפשים.

בכיכר הקתדרלה של העיר מתקיים שוק המכונה "השוק הגותי". הכתובת: Avinguada Catedral. השוק פועל בימי חמישי מתשע בבוקר עד שמונה בערב. מוכרים בו בעיקר בגדים זולים, חלקם יד שנייה וחפצי אמנות.

אי אפשר שלא להזכיר את לה בוקריה – אחד השווקים הכי מפורסמים באירופה. הוא ממוקם בלב ברצלונה, במורד הראמבלאס. כדאי במיוחד להכיר את מסעדת El Quim הקטנה, שמגישה בלב השוק את הטאפאס הכי טובים בעיר. הגעה: במטרו לתחנת ליצ'או ואחר כך לשאול בכניסה לשוק.

פריז

שוק הפשפשים הגדול בעיר נקרא Saint-Ouenומתקיים ברובע שנושא שם זהה. תחנת המטרו הקרובה ביותר היא Porte de Clignancourt. אפשר להגיע גם באוטובוסים מס' 85, 56, 137.

השוק פתוח בימי שבת, ראשון ושני. שעות הפתיחה הן 9:30-18:00. בכל סוף שבוע פוקדים אותו יותר מ-120 אלף מבקרים. סך הכל יש כאן 11 ק"מ של חנויות בהן עובדים בכל סוף שבוע 2500 אנשים. עשרים מסעדות פועלות ברחבי השוק.

לונדון

שוק פורטובלו הוא המפורסם ביותר בעיר. יותר מ-1500 סוחרי עתיקות פועלים כאן. השוק פתוח כל השבוע אבל עיקר הפעילות בשוק הפשפשים מתרחשת בסופי שבוע. הכתובת: Portobello Rd. הגעה באוטובוס 52 או בתחתית ל- Ladbroke Groveאו לנוטינג היל. גייט.

קיימדן פסאג' – בימי רביעי ושבת פועלים כאן הרבה דוכנים. בשאר הימים רק החנויות. ההתמחות העיקרית היא תכשיטים ועתיקות. אוטובוס 19 או 38. תחתית לתחנת Angel.

שוק ברמונדזי (Bermondsey) – מתמחה בעיקר בחפצים עתיקים. את המציאות האמתיות חוטפים השכם עם שחר. השוק פועל רק בימי שישי מארבע בבוקר עד הצהריים. אוטובוס 15 או 25 לאלדגייט ומשם חוצים את הטאוור ברידג' לברמונדזי. בתחתית כדאי לנסוע עד לונדון ברידג' ומשם ללכת. 

אמסטרדם

שוק הפשפשים הגדול בעיר (יותר מ-300 דוכנים) הוא Waterlooplein. למרות שבשנים האחרונות הוא מציע הרבה סחורה שמכוונת לקהל של תיירים עדיין אפשר למצוא בו בגדים במחירים מצחיקים. הרבה מאוד ציוד לעישון, מעט עתיקות ומכשירים משומשים.

ב-30 באפריל, "יום הולדת המלכה" בהולנד, מתקיים ברחבי אמסטרדם ובערים אחרות שוק פשפשים ענק, בו מוציאים מאות אלפי תושבים חפצים אישיים למכירה.

מלבד השווקים הגדולים בחמשת הערים שנזכרו כאן כדאי להמשיך ולחפש דווקא את השווקים הקטנים, אלה שמסתתרים לעתים קרובות בערים קטנות, ברבעים פחות מפורסמים, שם גם מסתתרות המציאות האמתיות. אז אם אתם בדרך לבחור את חבילות הנופש לחו"ל – בואו לבחור גם את השוק שאתם הכי אוהבים, זה שבו המחירים הכי זולים, הסחורה הכי נהדרת והמציאות הכי מסקרנות.

MORE POSTS

טיול מאורגן או מבולגן?

טיול מאורגן או מבולגן? איך אתם אוהבים את הטיול שלכם? הטיול הגדול בחו"ל שכל כך חיכיתם לו סוף סוף מגיע. אז האם אתם עומדים ליהנות?

READ MORE

7 הגלידריות הכי טובות בעולם

חופשת פסח: הגלידריות הטובות בעולם! פסח בפתח, האביב בעיצומו והאוויר מתחמם. הקיץ חוזר והגלידות הכי טובות מחכות לנו. אם מתאימה לכם חופשת פסח מתוקה בחו"ל,

READ MORE