תאריך העלאה

האם עדיף להזמין חופשה דרך סוכן מכירות או אתרי בוקינג

הגיע הזמן הזה בשנה שבו אתם מוכרחים, פשוט חייבים לצאת לחופשה. השאלה הגדולה היא איך לעשות זאת נכון? מה הכי כדאי לדעת על הזמנת החופשה הבאה שלכם? האם לפנות לסוכנות מוכרת, בעלת ניסיון ומוניטין בשוק הישראלי, או לפנות אחד מאתרי ההזמנות הבינלאומיים שצצים עכשיו בלי הרף

עברו כמה שנים מאז שכולם הכריזו על מהפך ושינוי מן הקצה אל הקצה באופן שבו מתכננים, מארגנים ומזמינים את החופשה הבאה. כולנו כבר חכמים פי כמה מכפי שהיינו בעבר. כולנו יודעים להשתמש באתרי האינטרנט השונים, כדי לתכנן, לארגן את החופשה הבאה ולהשוות מחירים. השאלה הגדולה, שהמשמעות שלה צוברת תאוצה, היא האם להזמין את החופשה בסוכנות מוכרת – כמו "אופקים" לה יש רשת של סוכני נסיעות ואתר אינטרנט מתקדם – או לפנות הישר לאתרי הבוקינג ויש עכשיו רבים כאלה כמו –  Booking.com הוטלס.קום ואחרים. האם אתרי הבוקינג באמת יבטיחו לכם את המחירים הטובים ביותר? האם יש יתרון לסוכן מכירות או שזה כבר מיושן? כתבה זו, שעורכת השוואה שחיכיתם לה זמן רב, מציעה כמה תשובות מפתיעות ושוברת כמה מיתוסים. אז הנה המבחן של היתרונות והחסרונות להזמנה אצל סוכן מכירות מול אתרי הבוקינג

1. המחיר

בחינה מדוקדקת של המחירים להזמנת חופשות בין האתרים השונים מגלה שלמעשה אין כיום הבדל משמעותי או ממשי בין שתי האפשרויות. אתרי הבוקינג מציעים מחירים דומים מאוד, לפעמים אפילו מעט יותר יקרים (בגלל פערי תיווך) ולפעמים מעט יותר זולים, בגלל עסקאות שנעשו עם ספקי שירותי לינה וכדומה. סוכני המכירות וחברות הנסיעות מתחרים עם מחירים אלה ב-95 אחוז מן המקרים. בכמה יעדים, עימם עובדים הסוכנים לאורך שנים, הם מצליחים להשיג מחירים זולים יותר מאתרי הבוקינג. במקרים אחרים הפערים קטנים מאוד ואפילו זניחים. לאור זאת ההמלצה החמה ביותר שלנו היא לא להתמקד אך ורק במרכיב המחיר, אלא לשים לב לפרטים נוספים, חשובים לא פחות ואפילו יותר. 

2. שירות

בתחום השירות התחרות מוכרעת באופן מיידי לטובת סוכני המכירות. למרות שרוב הנוסעים עורכים היום תחקיר מקיף ברשת, עדיין אין תחליף הולם ליחס אישי, להבנה של צרכים מיוחדים, להתאמה ייחודית של ההזמנה לגודל המשפחה, לגיל הילדים, לאופי החופשה המבוקשת וכדומה. שירות טוב, שניתן בידי סוכנים מנוסים הוא בעל ערך רב שחשוב לשמר אותו.

אתרי הבוקינג אינם יכולים ואינם רוצים לתת שירות אישי מסוג זה לרוכשים חופשות. להיפך – הם מתגאים בעובדה שהכל נעשה ללא מגע יד אדם. זה אולי נשמע מתקדם, אבל כאשר מתעוררות חלילה בעיות, אפילו קטנות – רק אז מתברר ערכו של השירות האישי. דוגמאות לבעיות כאלה כמובן לא חסרות – מזמיני חופשה שהגיעו ליעד וגילו שלמרות שיש בידם את כל האישורים החדר לא נשמר, או ששריינו עבורם חדר אחורי בעוד שהם הדגישו שהם רוצים נוף לים. עכשיו, בשעת לילה מאוחרת, לאחר טיסה מייגעת – עם מי אפשר להתווכח? מי יפתור עבורכם את הבעיה? אתרי הבוקינג גובים אמנם את התשלום אבל אינם עומדים בקשר רציף עם ספקי השירותים. בתחום זה יש לסוכנים יתרון עצום.

3. חוויה ישראלית

העולם לכאורה כבר איבד את הזהות הזו. לכאורה כבר אי אפשר להבחין, או מה זה משנה אם האתר שדרכו מזמינים ישראלי או אמריקאי או יושב במקום כלשהו באיים הקריביים? זה פשוט לא נכון. האבחנה בין אתר ישראלי שדרכו עושים את ההזמנה לבין אתר בינלאומי, כמו רוב אתרי הבוקינג, עדיין תקפה ואפילו מתעצמת. סוכני הנסיעות והמכירות הישראליים מכירים את הצרכים של תיירים שיוצאים מכאן. הם מבינים את הטעם באוכל, את ההרגלים, את המשמעות של לינה של משפחה שלמה בדירה אחת, את המגבלות מבחינת צפיפות, ואת ההגדרה הישראלית לחוויה טובה ואפילו מושלמת. אין עדיין תחליף לידע הזה. אין תחליף לשיחה פשוטה בעברית עם אדם שמבין מה בדיוק אתם מחפשים. לעתים קרובות אלה פרטים שקשה להסביר באנגלית ולא תמיד יש למי להסביר.

4. אחריות ושקט נפשי

כאשר יש למי לפנות במקרה של תקלה, כאשר יש לכם מספר טלפון אליו אפשר להתקשר אם משהו לא פעל כמתוכנן – יש לכם גם שקט נפשי. אי אפשר למדוד את החשיבות של המרכיב הזה, אבל כולנו יודעים שדווקא כאשר יוצאים לחופשה ורוצים ראש שקט – דווקא אז השקט הנפשי חשוב יותר מכל דבר אחר. הזמנה אצל סוכן מנוסה ובעל מוניטין מעניקה לכם שקט נפשי. הזמנה באתר אנונימי שאין לו אבא ואמא ואינכם יודעים עם מי תוכלו לדבר בו – מונעת מכם את השלווה והרוגע הדרושים בחופשה.

הסיכום של המרכיבים האלה מעלה שגם בקיץ הנוכחי, הזמנת חופשה משתלמת וכדאית יותר כאשר עושים אותה דרך סוכני הנסיעות – בין אם זו סוכנות מקוונת, שנותנת שירותים באינטרנט שמבוססים על משרדים בישראל ובין אם זו סוכנות פיסית – שיש לה משרד מסורתי, שמעניק שירותים אישיים ואחריות מלאה.

MORE POSTS

טיול מאורגן או מבולגן?

טיול מאורגן או מבולגן? איך אתם אוהבים את הטיול שלכם? הטיול הגדול בחו"ל שכל כך חיכיתם לו סוף סוף מגיע. אז האם אתם עומדים ליהנות?

READ MORE

7 הגלידריות הכי טובות בעולם

חופשת פסח: הגלידריות הטובות בעולם! פסח בפתח, האביב בעיצומו והאוויר מתחמם. הקיץ חוזר והגלידות הכי טובות מחכות לנו. אם מתאימה לכם חופשת פסח מתוקה בחו"ל,

READ MORE