תאריך העלאה

5 היעדים הכי חמים והכי מומלצים לקיץ 2017

ההתלבטות הסתיימה. אפשר להירגע ולהתחיל להתכונן לחופשה הקרובה. כל שאתם צריכים לעשות הוא לבחור אחד מחמשת היעדים החמים שמופיעים ברשימה לפניכם.

אף אחד מאתנו לא רוצה לנסוע בכל שנה לאותו יעד. אף אחת גם לא רוצה חלילה "ליפול" ולבחור ביעד שאינו מתאים. חמשת היעדים הנבחרים מבטיחים שבסוף הקיץ תוכלו לומר – איזה מזל היה לנו שבחרנו את היעד הנכון. אלה ההמלצות החמות לקיץ 2017.

פורטוגל

הקצה המערבי ביותר של אירופה לא זכה להיכלל בעבר ברשימת היעדים החמים, אבל המצב הזה השתנה עכשיו לחלוטין. עם פער מחירים משמעותי לעומת שכנותיה ביבשת, עם ערים נהדרות כמו ליסבון ופורטו, עם מוזיקה שצובטת בלב כמו הפאדו ועם נופים וחופים פנטסטיים ומטבח ייחודי וטעים להפליא שאין דומה לו – פורטוגל  היא בלי ספק הבחירה הבולטת ביותר לקיץ הקרוב. המרחקים במדינה על חוף האוקיינוס האטלנטי קצרים יחסית, הפער בין ההרים הגבוהים לחופי הים אינו גדול, הנהרות זורמים בשצף והתרבות והמורשת הפורטוגלית ממלאת את החופשה בתוכן ובעניין. גם המסורת היהודית העשירה מספקת חלק מן העניין התרבותי. מרכיב חשוב מן התענוג של החופשה בפורטוגל טמון בעובדה שזו עדיין לא ארץ ש"נכבשה" בידי התיירים. הכנסת האורחים עדיין חמה, המחירים כאמור זולים והתחושה של גילוי ארץ חדשה גורמת להמון סיפוק.

פלמה דה מיורקה

האי הספרדי מיורקה בלב הים התיכון הוא אחת הבחירות החדשניות והמרתקות ביותר לקיץ הקרוב. מצד אחד זו ספרד – עם בתי המלון הטובים והנוחים, עם האוכל הנהדר, עם המוזיקה שכולנו אוהבים ועם הרומנטיקה הספרדית המתוקה. מצד שני מיורקה היא אי בלב ים, שקל מאוד להתנתק בו מן הציוויליזציה, לברוח קצת מן הרעשים של החיים ולמצוא את הפינות הנסתרות שלנו, עם חוף מבודד, חולי ויפה, עם מים בצבע טורקיז ועם מסעדת דגים קטנה שהמרפסת שלה צופה על המפרץ.

בעיר הגדולה באי – פלמה דה מיורקה – יש שרידי תרבות עשירה מאוד, שפרחה כאן לפני מאות שנים, מבצרים, ארמונות ואדריכלות נהדרת. הגנים והחצרות הפנימיות (פאטיו) של פלמה דה מיורקה העניקו לה מוניטין בכל העולם.

סיציליה

סיציליה היא האי הגדול ביותר בים התיכון. הקיץ אפשר לטוס ישירות לקטניה, על החוף המזרחי של סיציליה וליהנות מכל העולמות – האוכל האיטלקי, הקסם של ארץ המגף, התרבות שאין כמותה בשום מקום אחר בעולם, לצד הפלאים שיש רק בסיציליה – הר הגעש אטנה המעשן תמיד, עיירת החוף היפהפייה טאורמינה, העיר העתיקה והגדולה סיראקוזה, כל אלה יוצרים ביקור ייחודי שהוא איטליה אבל אחרת. ואם מה שעולה על דעתכם הוא הסרט הסנדק –  הגעתם למקום הנכון – בסיציליה אפשר לראות כמה מן האתרים בהם צולמו סצנות מן הסרט הגדול של קופולה.

למידע על חופשה באיטליה >>

קרואטיה

קרואטיה הענקית מציעה מגוון גדול מאוד של יעדים, מן החופים היפים של חבל דלמטיה הדרומי ועד ההרים בצפון המדינה.

טיסה ישירה לזגרב מאפשרת לנו ליהנות מביקור באחת משמורות הטבע היפות ביותר באירופה – שמורת פליטביצה הנפלאה נמצאת במרחק נסיעה קצר מזגרב והטיול בה, במשך יום שלם לפחות הוא חוויה שלא שוכחים במשך כל החיים. אחר כך אפשר לנסוע לגיחה קצרה גם לסלובניה הסמוכה, לבקר במוזאונים המרתקים של העיר זגרב (אל תוותרו בשום אופן על המוזאון הייחודי ליחסים שבורים בו מציגים בני זוג מזכרות שקיבלו במערכות יחסים שכבר הסתיימו) ולהגיע לחופי הים האדריאטי.

הדולומיטים

אם חם לכם (כן), אם נמאס לכם מחופי ים (כן), אם אתם רוצים להתרחק מהכל ובגובה רב (כן) – הרי הדולומיטים באיטליה הם הבחירה הטובה ביותר שאפשר להעלות על הדעת. טיסות ישירות לוורונה מובילות אתכם למרחק נגיעה מן ההרים.

אתרים כמו הכפר מאסו קורטו בגובה 2100 מטר משמשים בחורף כאתרי סקי אבל דווקא בקיץ הם מציעים את החופשה הנפלאה ביותר.

שבילי הליכה צרים מתפתלים בהרים, הרכבל נמצא במרחק קצר וכמה ערים איטלקיות מצוינות כמו בולצאנו נמצאות במרחק כשעה נסיעה. האוויר בגובה הזה קריר יותר, הנוף פתוח והשקט הוא בדיוק מה שאתם צריכים הקיץ.

אין בכלל ספק שכל אחד ואחת מאיתנו זקוק במהלך הקיץ הישראלי הארוך לחופשה. אם תרשו לנו עוד המלצה אחת – קחו שתיים. בחרו אחד מחמשת היעדים שמופיעים כאן לתחילת הקיץ ועוד אחד, אולי קצת יותר קצר, לסיומו של החום הגדול. אל תאמינו למי שאומר לכם שהקיץ נמשך עד סוף אוגוסט. הוא נמשך כאן עד אמצע אוקטובר וזה עוד המון זמן. כל היעדים שנמנו כאן פתוחים לפחות עד אמצע אוקטובר. ברבים מהם, למשל בפארק פליטביצה, כיף לבקר גם בסתיו כאשר העלים מאדימים, אז פשוט תבחרו מבין חמשת היעדים החמים והמומלצים לקיץ 2017 את היעד שלכם ותיהנו בו מכל רגע.

MORE POSTS

טיול מאורגן או מבולגן?

טיול מאורגן או מבולגן? איך אתם אוהבים את הטיול שלכם? הטיול הגדול בחו"ל שכל כך חיכיתם לו סוף סוף מגיע. אז האם אתם עומדים ליהנות?

READ MORE

7 הגלידריות הכי טובות בעולם

חופשת פסח: הגלידריות הטובות בעולם! פסח בפתח, האביב בעיצומו והאוויר מתחמם. הקיץ חוזר והגלידות הכי טובות מחכות לנו. אם מתאימה לכם חופשת פסח מתוקה בחו"ל,

READ MORE