תאריך העלאה

4 אטרקציות מדהימות לטיול בלפלנד

לפלנד – מתקרר.. קר.. קפוא!

ההרפתקה האמתית היא לחפש משהו הפוך מהסביבה המוכרת לנו. אם תשאלו אותנו מה הכי רחוק מן המזרח התיכון שלנו החם, הלח, העצבני והצבעוני התשובה ברורה – לפלנד. אם אתם רוצים את התשובה המלאה אז נגיד – לפלנד בעיצומו של החורף, כאשר העצים עמוסים בשלג, והעולם נראה כמו סרט שחור-לבן, המרחבים האדירים נפרסים לפנינו בלי גבולות והלאפים – התושבים המקומיים – משקיעים מאמץ גדול רק כדי לשרוד באקלים הקיצוני.

זו בדיוק הסיבה שבגללה לפלנד כל כך קוסמת לנו. כי היא מציגה לנו עולם הפוך, מוציאה אותנו מאזור הנוחות המוכר, ופותחת בפנינו אופקים חדשים למקומות שלא היכרנו ולנופים שלא חלמנו שנזכה להכיר. חופשת חורף בלפלנד מאפשרת לנו לדלג בקלי קלות אל הקיצוניות השנייה, מפתה אפילו לומר אל הקוטב השני, ובביקור בלפלנד אנחנו באמת לא כל כך רחוקים מן הקוטב הצפוני. 

בחרנו עבורכם ארבע אטרקציות בשלג שיעזרו לכם להבין למה אנחנו נוסעים צפונה דווקא כשמזג האוויר בלפלנד מתקרר, קר, קפוא.

טיולים מאורגנים ללפלנד >>

מזחלות דוהרות בשלג

מסע במזחלות השלג שכלבי ההאסקי המיוחדים גוררים במיומנות, על בסיס מסורת קדומה בת מאות שנים, מאפשר לנו לנשום עמוק את המרחבים, להביט סביב בפה פעור ולהריח את השלג. שם, במרחב שמתגלה לפנינו, דוהרים איילי הצפון. אלה הם הדיירים הטבעיים והבולטים ביותר של מרחבי השלג. המראה של אייל גאה ויפה הניצב בשלג נחרת בזיכרון ומלווה אותנו עד סוף הקיץ הישראלי המיוזע.

חובבי החדשנות, המהירות, הרוח הנושבת בפנים וההרפתקנות נהנים במיוחד מן הדהרה באופנועי השלג – שהם מזחלות השלג המודרניות. אופנועי השלג מאפשרים לדהור בחופשיות במרחבים העצומים וליהנות מתחושת חופש אינסופית, ללא מגבלות מהירות או דרך.

האגמים הקפואים

יופיים של האגמים העצומים שקפאו בחורף עוצר נשימה.עוד תוכלו לפגוש בטיול ללפלנד את המרחבים השטוחים, החלקים כמראה מזמינים מחליקים מיומנים לטוס עליהם במחליקיים או פשוט לשבת לצידם וליהנות מהמראה. אחר כך אפשר להתנסות בהרפתקה נוספת –  דיג מבעד לשכבת הקרח בשיטות אסקימואיות שראינו רק בסרטים.

שוברים את הקרח

בואו נוסיף לרשימת הדברים שעושים רק פעם בחיים שורה חדשה. הספינה שוברת הקרח מאפשרת לנו לחוות משהו ייחודי. בהתחלה נכיר מן הסיפון את העוצמה האדירה שיש לשוברות הקרח, שמצליחות לפלס לעצמן דרך בשדות הקרח העצומים והקפואים. אחר כך נרחיק עוד צעד אחד הלאה, נלבש חליפות אטומות ומיוחדות ונטבול במים הקפואים מבלי להיפגע. גם אנחנו לא האמנו שאנחנו כאלה הרפתקנים, אבל תמיד יש פעם ראשונה והחוויה נדירה. התמונות האלה בטוח יקבלו המון לייקים בפייסבוק.

הזוהר הצפוני

השאלה שכל אחד מאיתנו שואל את עצמו היא האם יש לי מזל? לפלנד מעניקה לנו אפשרות מיוחדת במינה לבחון את השאלה הזו בהיבט נוסף. האם נצליח "לתפוס" את הזוהר הצפוני? תופעת הטבע הייחודית הזו מושכת לחוג הקוטב הצפוני מבקרים מכל העולם. את הזוהר הצפוני אפשר לראות בדרך כלל בתקופת החורף, אך קשה מאוד לערוב לכך. ביקור במוזיאון "ארקטיקום" בעיר רובניימי עוזר להבין את התופעה ואת הסיבות להיווצרותה. מי שראה את הזוהר הצפוני מדבר על כך בעיניים נוצצות גם שנים לאחר מכן. המאמץ כדאי בכל מקרה ואם יש לנו מזל ונזכה לצלם את הקרניים הירקרקות שמפלחות את השמיים – שיחקנו אותה בגדול.

אמנם אמרנו שנציג כאן ארבע אטרקציות, אבל לפני סיום, אי אפשר להתעלם מעוד בונוס חשוב אחד – ארמון הקרח "לומינילה" בלב לפלנד. הארמון נבנה בכל חורף מחדש. הבילוי בו הוא מסוג הדברים שנחרטים בזיכרון. בואו ניכנס לבר הקפוא ונלגום משהו חם, נאכל מרק רותח על שולחנות עשויי קרח ואולי אפילו נישן, מכורבלים בפרוות, בחדרי המלון המטפטפים.

כאשר נשב שם מול בר הקרח ונשתה קצת וודקה קפואה, נרים כוסית לכבודה של אחת ההרפתקאות הכי משוגעות וכיפיות שזכינו להן, כי אחרי הכול חיים רק פעם אחת ואיזה כיף שלא כל השנה קיץ. 

אהבתם? רוצים גם אתם לבקר בלפלנד? למגוון של טיולים מאורגנים בלפלנד לחצו כאן!

MORE POSTS

טיול מאורגן או מבולגן?

טיול מאורגן או מבולגן? איך אתם אוהבים את הטיול שלכם? הטיול הגדול בחו"ל שכל כך חיכיתם לו סוף סוף מגיע. אז האם אתם עומדים ליהנות?

READ MORE

7 הגלידריות הכי טובות בעולם

חופשת פסח: הגלידריות הטובות בעולם! פסח בפתח, האביב בעיצומו והאוויר מתחמם. הקיץ חוזר והגלידות הכי טובות מחכות לנו. אם מתאימה לכם חופשת פסח מתוקה בחו"ל,

READ MORE