תאריך העלאה

לאן הכי כדאי לנסוע עכשיו במזרח הרחוק?

"העונה הנכונה" – כך קוראים במזרח הרחוק לעונה שמתחילה עכשיו. עד ספטמבר ולעתים עד אוקטובר זו העונה הרטובה או עונת הגשמים. הטמפרטורות אמנם גבוהות כל השנה, אבל עד הסתיו שלנו והעונה היבשה שלהם אפשר לטבוע בטיול במזרח. גשמים ניתכים בכמויות גדולות ובכל יום ולא כל כך כיף לטייל בתנאים כאלה. אבל עכשיו מתחילה העונה הנכונה. המזרח הרחוק קורא לנו והשאלה שמתעוררת, כמו תמיד, היא באיזה מן היעדים שקוסמים לנו במזרח אסיה נבחר הפעם.

המבחר גדול ומפתה מאוד. אפשר לנסוע כדי ליהנות מן המפרצים היפים והאוכל הנהדר של ויאטנם, ואפשר לבחור דווקא במקדשים המדהימים של קמבודיה. אפשר ליהנות מן הפינוקים הפנטסטיים ומן הארמונות, האיים והחופים בתאילנד ואפשר לעומת זאת לנסוע השנה דווקא ליעד פחות מוכר והרפתקני קצת יותר – סרילנקה – ארץ התה המשובח וההרים הירוקים. או שמא נלך הפעם בכיוון בכלל אחר וניסע להודו שיש בה הכל מכל או ליפן שהיא שילוב נהדר של חדשנות, הייטק ומסורת קדומה ומעוררת השתאות. תמיד הרי חלמנו לאכול סושי במקום שבו המציאו אותו. הרשימה שלפניכם עושה סדר ועוזרת לכם לבחור את אחד היעדים הכי נפלאים במזרח הרחוק. 

ויאטנם ארץ המפרצים היפים

האוכל הוויאטנמי נפלא, בייחוד כשאוכלים אותו בדוכני רחוב. השווקים הנהדרים של סייגון מגמדים את אלה של בנגקוק ומציגים אותם כחנויות יקרות. הכי כדאי לקנות בגדים בשוק בן תאן (Ben Thanh), זה מקום מצוין לקנות בו גם מזכרות ואפילו לאכול ארוחה זולה וטעימה. באזורים ההרריים בצפון המדינה אפשר עדיין לפגוש בני שבטים שלבושים בתלבושות מסורתיות ומקיימים מנהגים תרבותיים שנדמה שכבר חלפו מהעולם, אבל יש עוד המון סיבות למה כדאי לבחור עכשיו בוויאטנם.  

הכי כדאי להתמקד במרחבים. שיט במפרץ האלונג, שנבחר לרשימת שבעת פלאי הטבע בעולם, הוא חוויה מעוררת השתאות. צוקי הסלע הגבוהים מזדקרים מתוך המים, הנוף משתנה בכל רגע והנשימה נעתקת. דברים דומים אפשר לומר גם על ביקור בשרשרת ההרים במרכז המדינה, שמעניקה חוויה חזקה של קרבה לטבע, ועל דלתת המקונג העשירה בצמחייה ובבעלי חיים. הטיולים באזור הר פאנסיפאן (Fansipan) בצפון הם חוויה אדירה. 

המקדשים של קמבודיה

יש בה מורשת אדירה של אדריכלות עתיקה, עיר בירה חדשה שנבנית בקצב מהיר, נופי כפר יפים ותרבות מרשימה מאוד שצצה מכל פינה. המקום הכי נפלא בקמבודיה הוא בלי ספק מתחם מקדשי אנגקור וואט, הבירה העתיקה של קמבודיה ואחד מפלאי העולם. אנגקור היא ארץ הפלאות של צריחים, מקדשים, עיטורי אבן וחומות שטבעו בלב הצמחייה השופעת.

מקדש אנגקור הוא המבנה הדתי הגדול ביותר בעולם. הוא נבנה לפני כאלף שנים ונחשב  גם היום לאחד ההישגים האנושיים הגדולים ביותר. כיום אפשר לראות באנגקור מאה מקדשי אבן. העיר הקדומה ננטשה לפני כ-750 שנה, אחרי מאות שנים של פאר. היא נבלעה במעבה הג'ונגל, ומאז הגיעו אליה לראשונה האירופים לא חדלה מלהצית את דמיונו של העולם המערבי. 

לא רחוק מאנגקור משתרע אגם טונלה (Tonle Sap) שמתכווץ או מתרחב בהתאם לעונת השנה. על גדתו ובלבו בנויים כפרים צפים וכפרי כלונסאות. חייהם של אנשי האגם ותעלות הנהר  מוליכות אליו הם תמונות הלקוחות מתוך ספרי הרפתקאות ומסעות.

הפינוקים הפחות מוכרים של תאילנד

ממלכת תאילנד היא בלי ספק היעד המוכר לנו במזרח אסיה. אלא שלמרות שנדמה לנו שכבר שמענו הכל ואולי אפילו ראינו את הנסים והנפלאות של תאילנד – ההפתעה עדיין גדולה וחזקה. תאילנד מציעה לנו את החופשות המפנקות ביותר, עם בתי המלון הנהדרים, החופים שאין כמותם, האוכל התאילנדי הנהדר והתרבות העשירה, שלעתים קרובות נוטים להתעלם ממנה. בואו איתנו אל האיים הקטנים ביותר, אל הכפרים הזעירים בהם משמרים עדיין את המסורת העתיקה של ממלכת סיאם. 

מבין יעדי המזרח דומה שתאילנד התאימה עצמה באופן הטוב ביותר גם למטיילים מבוגרים. יתרונותיו של הטיול בתאילנד למבוגרים בולטים לא רק בערים הגדולות. גם באזורים מרוחקים יותר כמו פוקט, למשל, בדרום המדינה, קל למצוא מטיילים מבוגרים שנהנים מן המנוחה והשלווה האינסופית שמעניקים האיים הקטנים והשלווים של דרום תאילנד. דווקא על חופי פוקט, קו פי-פי ואיים אחרים אפשר לראות מטיילים מבוגרים נהנים מן האפשרות להישען קצת אחורה, להתבונן על העולם, על החוף ועל הסביבה במבט שליו.

למידע על טיול מאורגן לתאילנד >>

סרילנקה ירוקה

הירוק מרחיב את הלב ומביא שמחה ואין בעולם מקום ירוק יותר מסרילנקה. היערות הטרופיים מעניקים לצבע משמעות חדשה. לצדם פרושים מטעי התה והתבלינים העצומים, ההרים המכוסים ירוק, ולבסוף מגיעים אל החופים שמקיפים את האי ציילון. גם לאורכם דומה שהירוק מתמודד בכבוד עם הכחול והטורקיז העמוק. הטיול בסרילנקה מכיל עוד הרבה יותר מכך: תרבות עשירה של אי באוקיינוס ההודי, כפרי הדייגים, ההיסטוריה ומעל הכול – ההרפתקה המרגשת שכרוכה בהיכרות עם אי גדול, טרופי ולא מתויר. 

הודו שיש בה הכל מכל

הודו היא כמובן תת יבשת ולא מדינה רגילה. היא אחת המדינות הגדולות בעולם, ובלי ספק גם המגוונות ביותר. בואו נציץ במבחר שליקטנו רק כדי להבין כמה גדול ההיצע. 

מקדש טירופאטי (Tirupati) בחבל אנדרה פראדש נחשב למקדש העשיר ביותר בהודו ולאחד מאתרי העלייה לרגל הפופולריים ביותר בעולם. יותר מעשרה מיליון עולי רגל פוקדים אותו בכל שנה. עולי הרגל עומדים בתורים ארוכים כדי לראות את האבן השחורה המעוטרת ביהלומים שמוקדשת לאל וישנו. עשרות פקידים שעובדים במקדש מאחורי מחיצת זכוכית אטומה סופרים במשך שעות בכל יום את כספי התרומות שמותירים אחריהם עולי הרגל. שמורת בהאראתפור (Bharatpur-Keoladeo Nature Reserve ) בחבל רג'סטאן נחשבת אחת משמורות הטבע המעניינות ביותר בתת היבשת. רוב המבקרים בשמורה באים כדי לצפות באוכלוסיית הציפורים המעניינת במקום. המיקום של השמורה, 50 קילומטר בלבד ממערב לעיר אגרה, מאפשר הגעה נוחה. בשמורה אפשר לצפות בעופות מקומיים ובעופות נודדים לצד אוכלוסיית עגורים בסכנת הכחדה. 

המיקום המבודד של מקדשי קוהאג'וראהו (Khajuraho) בחבל מדיה פראדש מעניק להם ייחוד ובמידה מסוימת הגנה מפני המוני מבקרים. כך גם ניצלו מקדשים אלה מכובשי העבר. עשרים מקדשים מרתקים ניצבים בלב הסוואנה. הייחוד שלהם טמון בריבוי עצום של דמויות נשים מפוסלות וסצינות מין מתוך כתבי הקמה סוטרה. 

ועוד לא אמרנו כלום על אגרה ועל דלהי, על רישיקש בלילה ועל הפילים בקראלה. על החופים של גואה ועל האוכל ההודי שהוא הכי טעים בעולם. 

למידע על טיול בהודו >>

יפן קדה קידה עמוקה

יפן שונה מאוד מכל היעדים האחרים שהוזכרו כאן. היא מסודרת להפליא, נקייה כמו שווייץ, דייקנית כמוה ומסורתית מאוד יש בה שילוב שאין בשום מקום אחר בין חדשנות, טכנולוגיה, איפוק לצד מסורת קדומה, אמנויות לחימה נהדרות, תאטרון מסורתי מרתק ועוד מיליון דברים שכדאי לעשות ולראות. אםצריך לבחור סיבה אחת לנסוע ליפן כדאי כנראה לחשוב על גני הזן היפניים שכל אחד מהם הוא יצירה מופלאה של טיפוח, סבלנות ויופי בלתי נתפס. ויש את הערים הענקיות כטוקיו ויוקוהמה ויש את המסורת של קיוטו ואת הנופים הרחבים וההרים הגבוהים של האלפים היפניים ואת בתי המרחץ הנהדרים שכאשר טובלים בהם מבינים איך אפשר להירגע. 

עכשיו הגענו לבעיה האמתית. איך, אחרי כל הנסים והנפלאות האלה אפשר לבחור יעד אחד ולהתמקד בו? הצלחה אחת גדולה כבר יש לנו – בחרנו את העונה הנכונה – בין ספטמבר למרס. כל שנותר הוא להבין מאיפה אנחנו רוצים לחיל את ההיכרות המעמיקה שלנו עם המזרח הרחוק. 

MORE POSTS

טיול מאורגן או מבולגן?

טיול מאורגן או מבולגן? איך אתם אוהבים את הטיול שלכם? הטיול הגדול בחו"ל שכל כך חיכיתם לו סוף סוף מגיע. אז האם אתם עומדים ליהנות?

READ MORE

7 הגלידריות הכי טובות בעולם

חופשת פסח: הגלידריות הטובות בעולם! פסח בפתח, האביב בעיצומו והאוויר מתחמם. הקיץ חוזר והגלידות הכי טובות מחכות לנו. אם מתאימה לכם חופשת פסח מתוקה בחו"ל,

READ MORE