תאריך העלאה

חופשת סתיו רומנטית באירופה

כולם מדברים על טיולי הסתיו הנפלאים בניו אינגלנד בצפון אמריקה. הם צודקים בדבר אחד – טיולי השלכת במיין, ורמונט ומסצ'וסטס אכן יפים להפליא, אבל הם שוכחים שתי עובדות פשוטות: אמריקה רחוקה מאוד, בטח בשביל חופשה קצרה בת כמה ימים, ומה שחשוב אפילו יותר – טיולי סתיו רומנטיים ונפלאים, אפשר וכדאי לעשות דווקא באירופה.

טיולי הסתיו האירופיים שלנו מכילים כמה יתרונות ברורים: הם מציעים מרחבים גדולים, בדיוק ההפך מצפיפות מדכדכת, אחרי שהמוני התיירים חזרו הביתה. הם מציעים חופים ארוכים וריקים שמזמינים רק אותנו וכמו שכולנו רוצים לראות בטיולי סתיו רומנטיים – הם מציעים שלכת אדומה-זהובה, עלים נושרים ומראות מופלאים של שינויי גוון העצים והיערות.

איפה באירופה? זו שאלה מצוינת שרשימה הזו תשיב עליה בפירוט ובמגוון רחב של אפשרויות. כולן טובות, מפתות ומבטיחות לכם חופשת סתיו מהחלומות. אתם צריכים רק לבחור בין טוסקנה לחוף אמלפי באיטליה, בין פרובנס לריביירה הצרפתית, ובין הערים המתוקות של חבל אנדלוסיה בדרום ספרד.

איטליה – טוסקנה או אמלפי?

אלה הבחירות הקשות של החיים. חופשת הסתיו הרומנטית יכולה להיות רוויית יין משובח, עלי גפן נושרים מצהיבים, כרמים גדולים שבוצרים בהם את הענבים ליין של השנה הבאה, ערים נהדרות כמו פירנצה או סיינה, עם האמנות הכי טובה בעולם אי פעם. אם כל אלה מתאימים לחלום חופשת הסתיו שלכם – טוסקנה היא היעד. כדי ליהנות מצבעי הסתיו של חופשה באיטליה מוטב להתמקם באחת העיירות הקטנות, סן ג'ימיניאנו עם מגדלי האבן הגבוהים היא אפשרות מצוינת. בקיץ אי אפשר להכניס כאן רגל אבל בסתיו זה כבר סיפור אחר לגמרי.

כדאי גם לבדוק >> סקי באיטליה

אם לעומת זאת אתם רוצים ליהנות מעוד כמה ימים של קיץ רך, ומהחופים הכי יפים בעולם – סעו לאמלפי. מעט מאוד אנשים יתווכחו על כך שרצועת החוף שנמתחת מדרום לנפולי ואל העיירות סורנטו, פראיאנו, אמלפי והאי המופלא קפרי היא אחד הטיולים הכי כיפיים בעולם. הסתיו הוא העונה המושלמת לבקר באזור חוף אמלפי.  ההמונים נסעו הביתה.

החום שכך. הצבעים התרככו ועלי העצים מתחילים להצהיב. מדרונות ההרים באזור אמלפי מכוסים בחורשות שזוכות עכשיו לגוונים אדמדמים, צהובים וזהובים. אין הרבה מראות יפים יותר על פני כדור הארץ. ולא, אנחנו לא נסחפים כאן להכללות מסוכנות. חוף אמלפי, בייחוד בסתיו, הוא בלי ספק אחת חופשות הסתיו הכי יפות והכי רומנטיות  בעולם.

צרפת – פרובנס או הריביירה

אחד הדברים שתושבי פרובנס הוותיקים גאים בו במיוחד הוא שבכל עונה אוכלים בחבל הארץ שלהם מעדנים שונים. כולם כמובן טעימים להפליא, כי פרובנס הוא אחד המקומות שבהם אוכלים הכי טוב בצרפת ואולי בעולם כולו, אבל תושבי פרובנס ידועים בהקפדה שלהם על כך שכדאי לאכול את מה שמבשיל בעונה המתאימה. הסתיו הוא עונת הדלעת והענקים הכתומים האלה צצים בכל שדה, ובכל שוק כפרי. במסעדות מגישים מרק דלעת נהדר, ועוד מעדנים שלא חלמנו שאפשר להכי מכדור כתום.

כדאי גם לבדוק >> סקי בצרפת

ההרים של פרובנס משנים בסתיו את צבעם. תחילה הם כמובן ירוקים אבל לאט לאט הם נצבעים באדום ובשאר גווני הסתיו. אין זמן טוב מזה לטיול הליכה קצר, למשל באזור פארק לוברון (LUBERON). יש שם כמה כפרים נהדרים כמו Ménerbes, Gordes, , Lourmarin. האזור הזה של פארק לוברון נחשב למיטב של פרובנס והכפרים בו פשוט עוצרי נשימה. רבים מהם, אגב, מופיעים ברשימה היוקרתית בה נכללים "הכפרים היפים של צרפת". אלא שגם כאן, בדיוק כמו באיטליה, אפשר למתוח עוד קצת את הקיץ ולנסוע לריביירה. הבחירה כמובן קשה כי צריך להחליט איפה אתם אוהבים יותר לשוטט לאורך החוף – באנטיב או בקאן? בניס או במנטון?

ואולי בכלל אתם רוצים לחוש קצת הוד מלכות ואז כדאי לפנות לנסיכות מונקו ולבירתה מונטה קרלו, שמציעה בעונת הסתיו שילוב נהדר בין עיר עמוסת מסעדות, מוזאונים וברים עם בילויי לילה סוערים לבין סביבה כפרית, שלווה מאוד.

דרום ספרד

עוד אפשרות אחת אחרונה שכדאי לשקול ברצינות גדולה כאשר בוחרים את חופשת הסתיו הרומנטית שלכם – דרום ספרד, או ליתר דיוק חבל אנדלוסיה. השיקולים חייבם לכלול כאן את מזג האוויר – בקיץ חם מדי ובלתי נסבל. בחורף עלול להיות קר מאוד ולכן הסתיו והאביב הן העונות הכי מתאימות לטיול בדרום ספרד. זה הרגע לשנן את שמותיהן של שלוש ערים נהדרות – סבילה הגדולה והסואנת ממנה הגיעה כרמן חמת המזג, קורדובה הקטנה והיפה, עם העבר היהודי העשיר וגרנדה שאין עוד כמותה בעיקר בזכות ארמון האלהמברה היפהפה, אחד מפלאי תבל.

עכשיו הגיע הרגע הכי כיפי. זה הזמן להישען לאחור, לגלגל קצת על הלשון את השמות שהוזכרו כאן – קורדובה ואנטיב, קפרי ופירנצה, גרנדה ומונקו. אחר כך לחשוב איזה מן התענוגות הקולינריים שמזמן לכם כל אחד מהמחוזות האלה הכי קוסם? איזה יין אתם הכי אוהבים?

ובכלל מה הכי מתחשק לכם בחופשת הסתיו הרומנטית? זה הרגע להפתיע את בן/בת הזוג שלכם בהחלטה ענקית – נוסעים!

MORE POSTS

טיול מאורגן או מבולגן?

טיול מאורגן או מבולגן? איך אתם אוהבים את הטיול שלכם? הטיול הגדול בחו"ל שכל כך חיכיתם לו סוף סוף מגיע. אז האם אתם עומדים ליהנות?

READ MORE

7 הגלידריות הכי טובות בעולם

חופשת פסח: הגלידריות הטובות בעולם! פסח בפתח, האביב בעיצומו והאוויר מתחמם. הקיץ חוזר והגלידות הכי טובות מחכות לנו. אם מתאימה לכם חופשת פסח מתוקה בחו"ל,

READ MORE