תאריך העלאה

אתם מוזמנים להתאהב בפורטוגל

אתם מוזמנים להתאהב בפורטוגל. המדינה בקצה המערבי של היבשת היא ההפתעה הגדולה של קיץ 2017. יש בה ערים נהדרות כמו ליסבון, פורטו וקואימברה שמציתות את הדמיון. יש בה נופים נהדרים ותרבות נפלאה. יש בה מורשת יהודית ייחודית מרגשת ויש בה את מוסיקת הפאדו שצובטת בלב. כאשר מוסיפים לכל אלה את יין הפורט המצוין ואת המטבח המגוון קל להבין למה היא הפכה ליעד פופולארי. וחשוב לא פחות – היא עדיין אחת המדינות הזולות ביותר באירופה, ובפער גדול.

המדינה הכי מערבית ביבשת אירופה עדיין נחשבת "ילדת חוץ". עבור התיירים זה יתרון ענק. המחירים זולים יותר מאשר במדינות אחרות באיחוד, התושבים מסבירי פנים ורוצים לארח יותר מבמקומות אחרים ועדיין אפשר לטייל בה מבלי להיתקל בהמוני מבקרים. חלק גדול מן הקסם שלה טמון במגוון האדיר שיש לה להציע.

אז מה אתם אוהבים?

חופי ים? לפורטוגל יש קו חוף ארוך מאוד, כ-1800 קילומטרים של חופים נהדרים מול האוקיינוס האטלנטי. כמה מהחופים נחשבים בין היפים ביותר באירופה. אחד מהם הוא Praia da Rocha הסמוך לעיירה Portimao. זוהי רצועת חוף מדהימה ביופייה עם סלעים מזדקרים וכמה מערות קטנות שאפשר לחקור. בגלל שהחוף מוגן יחסית האו נוח לשחייה ובעיירה יש מבחר בכלל לא רע של מסעדות וברים לבילוי אחרי שחוזרים מהים.

טירות עתיקות? ברחבי המדינה פזורים כמה מן הארמונות, הטירות, המנזרים והמבנים המרתקים ביותר באירופה. ביקור קצר בעיירה סינטרה יבהיר שאין לה מתחרים בתחום זה.

הרים גבוהים? שמורת סרה ד'אשטרלה בצפון מזרח המדינה היא יהלום עבור חובבי הטבע.

היסטוריה עתיקה? הערים והמצודות שבנו המורים מספקים את התשוקה הזו.

יין משובח? הפורט נחשב היום אחד המשקאות האלכוהוליים האהובים ביותר בעולם וביקור

קצר בעיר פורטו מבהיר למה.

מוסיקה? הפאדו, הסגנון המוסיקלי הייחודי, נוסך על המאזינים לו אווירה מיוחדת במינה,

בייחוד בקואימברה.

אוכל? המטבח זוכה למגוון אדיר בעיקר בזכות העובדה שהמדינה היתה פעם אימפריה והביאה לגבולותיה מעדנים מרחבי תבל. אוהבי הדגים ומאכלי הים ירגישו שהגיעו לגן עדן. מי שרוצה ללכת על בטוח לא יטעה עם מנת דג טרי עשוי בגריל. אבל מי שאוהב לטעום מאכלים מסורתיים יכול להזמין מהמנות המעולות של דג בקלה (Bacalhau בפורטוגזית) האהוב מאוד על המקומיים.

במיוחד כדאי לנסות את המנה Bacalhau a Bras, שמורכבת מדג בקלה טחון, שמבושל עם בצל, תפו"א וביצה. קדרות מאכלי הים (Cataplana de Marisco) גם הם תאווה לחיך. מי שדווקא מעדיף בשר יכול לטעום את אחד ממאכלי הקדירה הבשריים העשירים. בקדרה פורטוגזית (Cozido a Portugueasa) תמצאו המון המון בשר מכל הסוגים מבושל עם ירקות.

מיועד לאוהבי בשר רעבים במיוחד.

ערים גדולות? ליסבון מציעה מגוון תרבותי ואדריכלי שקשה למצוא בערי בירה אחרות באירופה.

יש בה כל מה שאפשר לבקש, טיילת יפה על גדות נהר הטז'ו, מצודה מרשימה, רחובות צבעוניים עם המון אווירה, כמה מוזיאונים מעניינים והאושנריום – אחד האקווריומים הגדולים והמרשימים בעולם.

לא פחות חשוב מזה, ליסבון היא עיר מצוינת עבור מי שאוהב לאכול טוב, לקנות טוב ולבלות טוב.

שני מתחמי קניות מיוחדים שכדאי לבקר בהם, הם LX Factory (כתובת: Rua Rodrigues de Faria 103) ו- Fabrico Infinito (כתובת: Rua Dom Pedro 74). הראשון הוא מתחם המרכז חנויות של מעצבים, גלריות אמנים, חנות ספרים ועוד. השנייה היא חנות בה אפשר לקנות בגדים, אביזרים, ספרים ומוזיקה. הפריטים ייחודיים ומיוחדים, כאלה שתוכלו להגיד עליהם בביטחון שלאף אחד אחר אין. בגן האחורי של החנות יש בית קפה קטן ואורגני. Bica, או בשמו המלא Rua Da Bica de Duarte Belo, הוא רחוב בילויים טרנדי שלאורכו יש בתי קפה וברים מעולים. הקהל צעיר והאווירה נעימה ושמחה, אם כי סואנת.

הילדים מחפשים אקשן? כאן תמצאו עניין אינסופי למשפחות עם ילדים, גם אם אתם אוהבי טבע שרוצים לרכוב על אופניים או לצאת לשיט רפטינג וגם אם אתם חובבי טירות. הטירה בסינטרה, למשל, היא אחת ההשראות המרכזיות לטירה של היפהפייה הנרדמת של דיסני. בסינטרה יש גם מוזיאון נפלא לצעצועים. בליסבון יש עוד המון אטרקציות לילדים בראשן עומד האקווריום שנחשב אחד הטובים בעולם.   

המקומות המומלצים על חוף האוקיינוס

ממערב לליסבון נמצא קאבו דה רוקה(Cabo da Roca), צוק סלע גבוה שמזדקר לתוך הים ובראשו מגדלור מרשים. זוהי הנקודה המערבית ביותר של יבשת אירופה ויש ממנה תצפית נפלאה אל מרחבי האוקיינוס האטלנטי.

נסיעה של כמה עשרות קילומטרים צפונה משם תביא אתכם לעיר העתיקה קואימברה בה נמצאת אחת האוניברסיטאות העתיקות בעולם והיא שווה ביקור. כדאי גם לשוטט בסמטאות הצרות והציוריות של העיר העתיקה ולהגיע לשוק העירוני ששומר על האופי המקומי והצבעוני שלו. העיר היא אחד המרכזים החשובים והפעילים ביותר של הפאדו – המוסיקה העממית הפורטוגלית המרגשת. כאשר יושבים בבר קטן בקואימברה ומאזינים לנגני הפאדו מבינים היטב את התוגה העדינה של המוסיקה שנכנסת לנשמה. הבר aCapella נחשב לאחד המקומות הטובים ביותר בעיר לשמוע בו פאדו.

העיר הקטנה סינטרה נמצאת קרוב לליסבון (כשעה נסיעה נוחה במכונית או ברכבת) והיא נחשבת לאחד המקומות היפים ביותר במדינה. היערות היפים, נוף הגבעות הפתוח והאקלים הנוח משכו אליה מלכים ונסיכים מרחבי היבשת, משוררים ואדריכלים. הסיבה הכי טובה להגיע לסינטרה היא ה"פאלאסיו דה פנה" אחת הטירות הרומנטיות, המוזרות והיפות ביותר באירופה כולה. יש בה שילוב מפתיע של טירה גרמנית מגדות הריין, שאטו צרפתי מעמק הלואר, עיטורים ספרדיים, מרפסות שאופייניות לווילות מקומיות וצריחים שמזכירים את הבנייה המורית המוסלמית. כל התערובת הזו יוצרת מראה נהדר, שמועצם בזכות הצבעים השמחים והחזקים בהם צבועים אגפיו של הארמון. הביקור בארמון יהיה אחת מנקודות השיא בטיול.

פורטו היא עיר נמל גדולה בצפון המדינה. רחובותיה הצרים, הגשרים היפים שבנה אייפל, המהנדס מפריז, מעל נהר הדואורו, הכנסיות העתיקות, האדריכלות המודרנית יוצאת הדופן והיקבים על גדת הנהר הופכים את פורטו למקום מיוחד במינו. אין כבר ערים רבות באירופה שעוד לא הפכו לתיירותיות מדי, ששומרות עדיין על האופי הייחודי והמסורתי שלהן. פורטו היא בדיוק כזאת והלוואי שתישאר כך.  כאן נוצר יין הפורט המפורסם והמצוין. ענבי הפורט גדלים רק באזור הזה ולכן אין מקום טוב יותר כדי לטעום אותו. זה יין חזק ומתוק שמוגש לרוב יחד עם הקינוח ברוב המסעדות בעיר, אבל מי שרוצה להתנסות בטעימות יין מעמיקות יותר יכול להגיע לאחד מארבעת בתי הפורט הבאים, שנמצאים בגאלה, מצידו הדרומי של הנהר. Graham’s Port Lodge – זהו אחד מיצרני היין הוותיקים ביותר במדינה והביקור בבית היין הזה הוא חובה. בכל אחד מארבעת סיורי הטעימות של המקום תיהנו מיינות הפורט שנחשבים מהטובים במדינה. בתי הפורט הנוספים ששווים ביקור הם: House of Croft, Taylor’s Port Wine Lodges ו- Vinologia בר יין פורט במרכז העיר העתיקה של פורטו.

נופים וכפרים על חוף הנהר הגדולנופים וכפרים על חוף הנהר הגדול

הדואורו הוא הנהר הגדול בצפון המדינה, שחוצה אותה לרוחבה מן הגבול הספרדי ועד לים. הוא מתעקל בנוף הררי במזרח, דרך שפלות בחלקו התיכון ועד לרצועת החוף החולית והצרה במערב. מי שאוהב נופים ורוצה לחוות קצת מחיי הכפר המסורתיים של פורטוגל יכול לטייל לאורך הנהר בין כפרים קטנים ובתים בודדים משובצים בשטחי כרמים גדולים וטראסות חקלאיות מרשימות. נופו הירוק תמיד של העמק מקנה לכל אזור הצפון את הגוון הרומנטי המיוחד לו.

מאות כפרים קטנטנים פזורים משני צידי עמק הדואורו. ביניהם אפשר לבקר בחוות, ביקבים, בכרמים ובמטעי זיתים ובתי בד שמשמרים עדיין את הטעם של פעם. כמה מן הכפרים צופים מגובה מאות מטרים על הנהר והעמק. שישה כפרים בעמק שופצו במסגרת תוכנית לשימור האזור וכדאי לבקר בכולם או בחלק מהם, בהתאם לזמן שיש לכם לחקור את המקום. ב-Provesende יש ריכוז מפתיע של בתי מידות יפים והמאפייה שבכיכר המרכזית היא מקום טוב לארוחה קלה. Favaios הוא כפר שמקורו בימי הביניים ומייצרים בו יין מוסקט מקומי שכדאי לטעום. ב- Trevoes  יש ריכוז של אדריכלות היסטורית ונוף כרמים יפה. Barcos היה מרכז מנהלי אזורי בימי הביניים ויש בו מבנים יפים ונוף מרהיב של עמק הדואורו. ב- Salzedas יש מנזר מהמאה ה-12 ורובע יהודי מעניין. Ucanha, הכפר האחרון בשישייה מתהדר בגשר רומי יפה מעל נהר Varosa.

שורשים יהודים

העיירה העתיקה בלמונטה, בקצה המערבי של הפארק הלאומי סרה דה אשטרלה (Serra da Estrela) זוכה לכינוי "בירת היהודים". בעבר חיו באזור זה בצפון מזרח המדינה יהודים רבים. בבלמונטה פועל מוזיאון גדול שמתעד את המסורת היהודית העשירה ואת תולדות הקהילה היהודית שרבים מחבריה הוכרו כאנוסים והמירו את דתם. אזור זה בצפון מזרח המדינה נחשב ליפה במיוחד. יש בו אינספור צוקי גרניט ענקיים ושחורים ולצידם יערות, עמקים אלפיניים, נהרות ואגמים כחולים.

אז כמה זה עולה לכם?

השאלה שאתם בוודאי שואלים את עצמכם עכשיו היא: כמה יעלה לנו טיול בפורטוגל? כאן מתבררת אחת הסיבות המצוינות לבחור דווקא בה כיעד לחופשה הבאה שלכם. המחירים כאן זולים באופן משמעותי מן המדינות העשירות במרכז אירופה ובמערבה. אבל יש נקודה חשובה עוד יותר שכדאי לזכור היטב – המחירים הזולים לא באים בשום צורה על חשבון הנוחות, המלונות המצוינים, הנקיים והמאובזרים, בריכות השחייה הרבות, הגנים המטופחים שמקיפים רבים מן המלונות הכפריים, מכוני הספא, שבילי ההליכה הנוחים ובאופן כללי התשתית המצוינת במדינה. גם באתרי הבילוי, במועדונים, בתרבות הבילוי המפותחת, בבתי הקפה הגדולים והמרווחים בייחוד בליסבון ובפורטו תרגישו כי התמורה לכספיכם מעולה.

אז נראה שזה באמת הרגע הנכון, העונה הנכונה, להזמין חופשה בפורטוגל, כדי שתוכלו להרים כוס יין פורט משובח ולברך את הפורטוגלים על הכנסת האורחים. 

MORE POSTS

טיול מאורגן או מבולגן?

טיול מאורגן או מבולגן? איך אתם אוהבים את הטיול שלכם? הטיול הגדול בחו"ל שכל כך חיכיתם לו סוף סוף מגיע. אז האם אתם עומדים ליהנות?

READ MORE

7 הגלידריות הכי טובות בעולם

חופשת פסח: הגלידריות הטובות בעולם! פסח בפתח, האביב בעיצומו והאוויר מתחמם. הקיץ חוזר והגלידות הכי טובות מחכות לנו. אם מתאימה לכם חופשת פסח מתוקה בחו"ל,

READ MORE