תאריך העלאה

האגמים של היער השחור

האגמים שיצננו לכם את הקיץ ביער השחור

 

היער השחור בדרום גרמניה הוא בלי ספק אחד היעדים המושכים והמתאימים ביותר לטיולים מאורגנים למשפחות. יש בו המון אפשרויות לבילוי עם ילדים – פארקי שעשועים גדולים כמו פארק אירופה, עיירות קטנות ומתוקות, שבילי יער נפלאים, אבל כאשר נוסעים בקיץ היתרון הבולט ביותר של היער השחור הם האגמים. כעשרה אגמים לא גדולים פזורים בין ההרים והיערות. בכל אחד מהם אפשר לבקר, לטבול, לשחות, לצנן קצת את החום הגדול ובעיקר ליהנות מן המים הכחולים בלב ההרים.

אגמי האזור הדרומי

טיולים מאורגנים ליער השחור פוקדים כמה מן האגמים היפים ביותר באזור. הבולטים ביותר מבין אגמי היער השחור הם טיטיזי (Titisee) ושלוכזי (Schluchsee) שניהם בחלקו הדרומי של האזור.

אגם טיטיזי הוא האגם הטבעי הגדול ביותר ביער השחור. אורכו כשני קילומטרים וסביב היקפו יש אתרים רבים שמיועדים למבקרים שמגיעים אליו במשך כל השנה, ובעיקר בקיץ. רבים מן המבקרים יוצאים לשיט על האגם. סירות גדולות שטות לאורכו ולרוחבו ויש בו גם סירות דוושה שאפשר לשוט בהן וסירות משוטים שאפשר לחתור בהן יחד עם הילדים. טיולים מאורגנים ליער השחור מקדישים בדרך כלל כחצי יום לבילוי על גדת האגם והחוויה נחשבת אחת הנעימות והמשמחות ביותר עבור הילדים וההורים כאחת. לאורך גדת האגם נמתח שביל הליכה שאורכו כשמונה קילומטרים. השביל צמוד למים בגדה המזרחית אבל מטפס מעט לגובה על הגדה המערבית, מה שמעניק לצועדים בו הזדמנות נהדרת לצפות על נוף העמק כולו.

שלוכזי הוא אגם מלאכותי (מאגר) שהוקם לפני כמאה שנה בגובה כאלף מטרים. הגובה הרב מעניק למקום קרירות נעימה גם בימי הקיץ החמים ביותר. הוא שוכן מדרום מזרח לטיטיזי ולא רחוק מן העיר פרייבורג. טיולים מאורגנים למשפחות פוקדים את האגם ואפשר לבלות על גדותיו כמה שעות מענגות בשחייה, טבילה או שיט. שביל הליכה שאורכו 18 קילומטרים מקיף את האגם.

האגמים הצפוניים

כאשר ממשיכים לנסוע צפונה ביער השחור מגיעים לשני אגמים יפים נוספים – Mummelsee ו-Wildsee. שניהם לא רחוקים מעיר המרחצאות המפורסמת באדן באדן. אגמי ההרים הקטנים האלה מצטיינים בכך שהם שוכנים בגובה רב – יותר מאלף מטרים מעל פני הים. עצים גבוהים מקיפים את האגמים במעגל הדוק וקל מאוד להאמין כאן לסיפורי האגדות על הנזל וגרטל, או שלגיה.

בין היתרונות הבולטים של אגמים אלה כדאי למנות את נקודות התצפית המופלאות שיש סביבם. כמה מן הפנורמות היפות ביותר בגרמניה נפרשות כאן בפני המבקרים. משפחות עם ילדים מוזמנות לשוט באגמים אלה בסירות קטנות, או פשוט ליהנות מן הנוף ומן האוכל המצוין שמגישים במסעדות על גדות האגמים.

אגם קונסטנץ

אגם קונסטנץ נמצא אמנם מחוץ לאזור היער השחור אבל הוא קרוב מאוד לאזור זה ורוב המבקרים וגם טיולים מאורגנים למשפחות פוקדים אותו במסגרת הסיור בדרום גרמניה. האגם הוא הימה השלישית בגודלה במרכז אירופה, לאחר אגם בלטון בהונגריה ואגם ז'נבה בשווייץ. אורכו 63 קילומטר ורוחבו 14 ק"מ. אגם קונסטנץ שוכן על הגבול בין גרמניה, אוסטריה ושווייץ. הערים קונסטנץ ומונסטר הן הערים במרכזיות באזור זה ולאורך כל גדות האגם אפשר לבלות נהדר. טמפרטורת המים לא נמוכה מדי – 23 מעלות במשך כל השנה – כך שאפשר גם לשחות בו. ספינות גדולות מפליגות באגם דרך קבע ומאפשרות למבקרים לפקוד את הערים והכפרים שלאורך החופים.

טיולים מאורגנים ליער השחור הם אפשרות מצוינת לערוך היכרות עם האטרקציות הרבות של האזור ובימי הקיץ, גם עם האגמים היפים שמציצים אלינו בין ההרים והיערות. בימי הסתיו, כאשר השלכת מגיעה אל היער השחור, המים באגמים קרים מדי אמנם לטבילה אבל המראה של העלים המאדימים מעל המים הוא אחד היפים ביותר שאפשר לחלום עליהם.

MORE POSTS

טיול מאורגן או מבולגן?

טיול מאורגן או מבולגן? איך אתם אוהבים את הטיול שלכם? הטיול הגדול בחו"ל שכל כך חיכיתם לו סוף סוף מגיע. אז האם אתם עומדים ליהנות?

READ MORE

7 הגלידריות הכי טובות בעולם

חופשת פסח: הגלידריות הטובות בעולם! פסח בפתח, האביב בעיצומו והאוויר מתחמם. הקיץ חוזר והגלידות הכי טובות מחכות לנו. אם מתאימה לכם חופשת פסח מתוקה בחו"ל,

READ MORE