תאריך העלאה

איך מחממים את הגוף במסע פראי ללפלנד?

הנוף לבן. מאופק לאופק רואים שלג, קרחונים ומרחבים לבנים בוהקים. זה כל כך יפה ומרומם נפש וקפוא. אותנו, אנשים שחיים לאורכו של הים התיכון החמים והממוזג, מפתיע לגלות שגם בסביבה הקשה הזאת, כאשר הטמפרטורות נעות בין עשרים מעלות למינוס עשרים, חיים בני אדם. איך הם מתמודדים עם הקור? איך אנחנו יכולים להתמודד עם הקור, או בצורה הפשוטה ביותר: איך מחממים את הגוף במסע פראי ללפלנד? איך גורמים לגוף לא לקפוא כאשר עוברים כמה פעמים ביותר מעשרים מעלות בחדר מחומם למינוס עשרים בחוץ? שמירת גוף חם במידה הנכונה עוזרת לתפקוד תקין של הגוף. חימום נכון של הגוף שומר על חוסנה ועל כוחה של המערכת החיסונית ולכן גם מסייע לנו לשמור על בריאות טובה יותר במהלך הטיול בלפלנד הקפואה ולאחריו. אספנו עבורכם כמה עצות מצוינות לשמירה נבונה על חום הגוף.

ביגוד איכותי

המחסום הראשון שאנחנו מקימים מפני הקור הם הבגדים שאנחנו לובשים. העיקרון הפשוט ביותר, שאין מתאים ממנו למעברים החדים בין חום לקור, הוא עיקרון הבצל. כלומר – יצירת מצב שבו נוכל לעטות עלינו קליפות או להשיל אותן במהירות לפי הצורך. זה מתחיל בגופיה תרמית, ששומרת על חום הגוף ומנדפת זיעה, ממשיך בחולצות שקל ללבוש ולפשוט, מעליהן לובשים סוודר או אפודה שתורמים כמובן לחום הגוף ואז מגיעים למרכיבים המקצועיים יותר – במהלך הטיול ללפלנד אופקים מספקת מעילים מיוחדים שמגנים על הלובשים אותם מפני רוח עזה, מים, פתיתי שלג וכמובן קור. בזכות טכנולוגיות חדשות אלה מעילים קלי משקל ואטומים לחלוטין. החשוב ביותר הוא לשמור בכל רגע על האפשרות לעטות עוד שכבה או לפשוט שכבת בגדים – לפי הצורך והטמפרטורה.

נעליים כבסיס איתן

גרביים איכותיות מחומרים שמגנים מפני קור הן הכרח ביעד כלפלנד. עליהן נועלים נעלים אטומות עם סוליה שמונעת החלקה על קרח. במהלך הטיול בלפלנד עם אופקים מקבלים מגפיים שהבטנה שלהם מכוסה בפרווה מחממת וחלקן החיצוני מחומרים אטומים שאינם סופגים מים ואוטמים את כניסת הקור.

חליטות ותבלינים

ישנם תבלינים רבים בעלי השפעה מחממת, שמוסיפים חום למערכת העיכול. המפורסמים שבהם: הל, ציפורן, כורכום ואגוז מוסקט. הדרך הקלה להיעזר בהם היא להרבות להשתמש בהם בחליטות ובתבשילים שונים.

החליטה הבולטת ביותר היא חליטת קינמון – צמח שכיח ברפואה הסינית לטיפול בהתקררות, שמוכר כצמח מחמם ומייזע. ניתן להשתמש בו כתבלין טחון בבישול, אך דרך זמינה עוד יותר היא לחלוט מספר מקלות קינמון במים רותחים במשך כמה דקות ולשתות.

שמן אתרי בנעליים

שמן אתרי מקינמון נחשב לחזק וחריף. כדי ליהנות מיכולת החימום שלו כדאי לטפטף כמה טיפות שמן קינמון לתוך הנעל ולנעול אותה עם גרביים. השמן גורם לחימום קל ומהיר יותר של כפות הרגליים, ומשפר את חימום הגוף למשך היום.

צעיף וכפפות

לבוש מתאים שומר על הגוף חם. צעיף מחמם סביב הצוואר הוא אמצעי מניעה ראשון במעלה בשעות בהן עוברים מעשרים מעלות למינוס עשרים. כדי לשמור על חומן של הידיים חשוב מאוד להצטייד בכפפות איכותיות, שמתאימות לצרכים שלכם, אבל אין צורך לרוץ ולחפש כאלה כי אופקים תספק לכם לאחר ההגעה ללפלנד, כפפות איכותיות כאלה בדיוק.

שתייה מרובה

יש להקפיד לשתות הרבה גם בחורף. אחד המחממים הגדולים של הגוף הן הכליות, ובעזרת השתייה אנו מפעילים אותן.

נשימה נכונה

כדאי לבצע תרגיל נשימה פשוט – נושפים נשיפה ארוכה ורכה בפה עגול כשהאוויר יוצא מהגרון (כמו בניקוי משקפיים). נשימה כזו מחממת את הגרון ואת מיתרי הקול ומסייעת בתחזוקת האזור הרגיש הזה.

שקיות חום

בחנויות לציוד טיולים מוכרים שקיות קטנות שפולטות חום רב במשך כמה שעות. אפשר לשים אותן בנעל או בכיסי המכנסיים.

מ-20 מעלות למינוס 20 מעלות בלפלנד

בעצם, עכשיו כבר מותר לגלות, שהפתרון לקור פשוט הרבה יותר. כמו תמיד – הוא בא מבפנים. הניסיון שלנו מעיד על דבר פשוט – כאשר ההתרגשות מן הנופים המדהימים של לפלנד גואה, כאשר האדרנלין ממריא בעקבות נסיעה מקפיאה באופנועי שלג, כאשר הלב מתחמם בזכות המראה המופלא של איילי הצפון – אף אחד לא חש בקור. פשוט שוכחים אותו, מחייכים ומחפשים את ההרפתקה הבאה.

MORE POSTS

טיול מאורגן או מבולגן?

טיול מאורגן או מבולגן? איך אתם אוהבים את הטיול שלכם? הטיול הגדול בחו"ל שכל כך חיכיתם לו סוף סוף מגיע. אז האם אתם עומדים ליהנות?

READ MORE

7 הגלידריות הכי טובות בעולם

חופשת פסח: הגלידריות הטובות בעולם! פסח בפתח, האביב בעיצומו והאוויר מתחמם. הקיץ חוזר והגלידות הכי טובות מחכות לנו. אם מתאימה לכם חופשת פסח מתוקה בחו"ל,

READ MORE