תאריך העלאה

4 מקומות שבהם החורף שלנו הוא הקיץ שלהם

כולנו כבר יודעים היטב שכדור הארץ התכווץ פלאים. השיקולים שהנחו אותנו בעבר התפוגגו ועכשיו כדאי לבחור את יעד החופשה משיקולים אחרים.

אין עוד טעם להיצמד לחלוקת העונות הישנה – על פיה נסענו רק בעונת הקיץ האירופית. השאלות החשובות עכשיו הן – איפה יש בחודשים הקרובים מזג אוויר מצוין? איפה מעניין אותנו לבקר? לאן נוכל להימלט קצת מרצף ארוך של עבודה וימים אפורים וגשומים?

הרשימה שהכנו עבורכם כוללת כמה מן היעדים המפתיעים ביותר והמסקרנים ביותר על פני כדור הארץ.לכולם מכנה משותף אחד – החורף שלנו הוא הקיץ שלהם, או ליתר דיוק – העונה הכי מתאימה לבקר ביעדים אלה היא עכשיו – בחודשים הקרובים, בין דצמבר למרץ.

אז מה הכי מתאים לכם?

ארגנטינה

העונה בה אפשר ליהנות מן המראה המדהים של הקרחונים בדרומה של יבשת אמריקה קצרה מאוד.רק בחודשים הקרובים אפשר להרחיק עד ארץ האש כדי ליהנות מפלאי הטבע הדרמטיים ביותר. בפטגוניה רואים כמה מן הנופים היפים בתבל: צוקים נשגבים עטורי צמחייה, אגמים חבויים בין הרי געש מעשנים, יערות עבותים, פיורדים ארוכי זרועות, קרחונים המשתברים ברעש וגושי קרח הצפים במים.

זו גם הזדמנות חד פעמית לבקר בעיר אושוואיה (Ushuaia) העיר הדרומית בעולם. אושוואיה היא עיר מיוחדת, שבתי העץ וגגות הרעפים שלה משתקפים במים ומעניקים לה מראה יפה להפליא או בקלפאטה, עיירה פטגונית על הגדה הדרומית של אגם ארחנטינו. מכאן שטים לקרחון פריטו מורנו. הקרחון הוא תופעת טבע מדהימה; מתנשא לגובה 70 מטרים מעל פני האגם, וגושי קרח מתנתקים ממנו בקול נפץ עז. פריטו מורינו משמש כסיבה עיקרית להגעתם של תיירים רבים לפטגוניה.

אבל ארגנטינה היא כמובן הרבה יותר מנופי פטגוניה. היא גם הטנגו של בואנוס איירס, הכדורגל של כל עיר שמגיעים אליה, הסטייקים הכי טעימים בעולם ומפלי האיגואסו, שנחשבים מפלאי תבל.

פיליפינים

העונה היבשה, ולכן המתאימה ביותר לביקור בפיליפינים היא בין נובמבר לאפריל. קבוצת האיים הענקית של הפיליפינים מורכבת מיותר מ-7000 איים. המגוון אמנם אדיר אבל אם באים לביקור קצר כדאי מאוד להתמקד באתרים היפים והמרשימים ביותר.

בין אלה קל למנות את טראסות האורז הפנטסטיות של בנאווי בצפון האי לוזון, את האי בורקאי שהוכתר בכתר "האי הטוב בעולם", את הרי הגעש פינאטובו (Pinatubo) ותאאל, מפלי פגסנחאן, העמק הנסתר וגם את איזור בטאנגס ופווארטו גלרה (Puerto Glaera) שהתפרסמו בזכות אתרי הצלילה המרתקים שבהם. לא רחוק משם נמצא האי פלוואן (Palawan), בו זורם הנהר התת קרקעי המפורסם. לכל אלה יש להוסיף את עיר הבירה מנילה, שמספקת אטרקציות אינספור, לצד אוכל נפלא, בילויי לילה סוערים וכמה מוזאונים מצוינים. 

הודו

התקופה שבין ינואר למרץ, או אפילו אפריל נחשבת לטובה והמתאימה ביותר לביקור באזורים הדרומיים של הודו ובייחוד בקראלה. גם העבר היהודי העשיר של אזור זה, שבישראל נוהגים לכנותו קוצ'ין, מושך לכאן מבקרים רבים.

שמורת הטבע פריאר (Periyar Wildlife Sanctuary) בחבל קראלה היא המקום הטוב ביותר בהודו לפגוש בו עדרי פילים שחיים בחיק הטבע. חוף פאלולם (Palolem) בחלק הדרומי של גואה נחשב בעיני רבים לחוף היפה ביותר בהודו. הנתונים נהדרים: חול נקי ולבן, חוף רחב, דקלי קוקוס ענקיים שמטילים צל ומעניקים לנוף קסם אמיתי הרחק מן ההמון הסואן. בעלי המקום מציעים דגים טריים שנצלים על גחלים ובירה קרה ומצוינת.

התחרות הקשה ביותר היא מצד חוף מארארי (Marari) בחבל קראלה הדרומי יותר. מקווי המים של קראלה – הבתים המיוחדים שנבנו על המים הסכורים בקראלה בדרום הודו מושכים אליהם עשירים מהודו ומבקרים מרחבי העולם. האתר אמנם פחות מוכר מאטרקציות רבות אחרות בהודו אבל יש לו קסם רב. בתי האירוח על המים בקראלה מציעים שלווה, פינוק, חיק טבע מעניין ושקט שקשה למצוא במקומות אחרים. אלאפוזה הוא אחד האתרים המפורסמים ביותר באזור ורבים מכנים אותו "ונציה של המזרח". אלאפוזה שוכנת 70 קילומטרים מדרום לקוצ'י.

סרי לנקה

התקופה שבין ינואר לאפריל נחשבת לטובה ביותר לביקור בסרי לנקה. קשה לחשוב או לחלום על יעד טרופי יפה יותר.אין מקום בעולם עם חופים יפים יותר.

בין האתרים הבולטים והיפים ביותר בסרי לנקה כדי למנות את העיר הקדושה אנוראדאפורה, מרכז בודהיסטי חשוב, בה רואים כמה מן האוצרות הארכיאולוגיים החשובים במדינה. מקדשי המערות של דאבולה (Dambulla) הם יצירת מופת של אמנות בודהיסטית. הם מלאים בציורי קיר מרהיבים שמספרים סיפורים מחייו של הבודהא. כמו כן ניצבים בהם פסלים רבים של הבודהא בתנוחות שונות.

שמורת היער סינהארג'ה (Sinharaja) מציגה בפני המבקרים את יער הגשם הגדול האחרון באי. השמורה נחשבת אוצר אקולוגי והמגוון העצום של צמחים ובעלי חיים שאפשר למצוא בה מציב אותה בשורה הראשונה של אתרים מסוג זה בעולם.

התה הציילוני זוכה למוניטין כאחד מסוגי התה הטובים בעולם. מטעי התה על מדרונות ההרים הם אחד המראות השכיחים והיפים באי אבל ביקור בסרי לנקה אינו שלם ללא ביקור במפעל תה.

אז קדימה, זה הזמן להתחיל לארוז את המזוודות ולצאת לחופשת החורף החמימה שלכם.

MORE POSTS

טיול מאורגן או מבולגן?

טיול מאורגן או מבולגן? איך אתם אוהבים את הטיול שלכם? הטיול הגדול בחו"ל שכל כך חיכיתם לו סוף סוף מגיע. אז האם אתם עומדים ליהנות?

READ MORE

7 הגלידריות הכי טובות בעולם

חופשת פסח: הגלידריות הטובות בעולם! פסח בפתח, האביב בעיצומו והאוויר מתחמם. הקיץ חוזר והגלידות הכי טובות מחכות לנו. אם מתאימה לכם חופשת פסח מתוקה בחו"ל,

READ MORE