נגישות

מדריך בולגריה

בולגריה - אל תזיזו את הגבינה הבולגרית שלי

בהתחלה חשבנו על גבינה בולגרית. אנחנו מתים עליה וזאת סיבה טובה לנסוע כדי לטעום אותה במקור. אחר כך הבנו שהקסם הבולגרי רק מתחיל מהגבינה. במשך חמישה ימים הסתובבנו עם פה פעור, בעיקר כי אכלנו את הבורקס הכי טעים בעולם אבל גם כי ההרים והיערות, והאגמים והמנזרים והמערות פשוט הדהימו אותנו. התחלנו מסופיה ונסענו להרי רילה ורודופי היפים. הכל היה ירוק, היערות עצומים, הכפרים קטנים, היין אדום וטוב והאוכל, אוי האוכל, היה טעים נורא. אחר כך עצרנו בפלובדיב ונשמנו עמוק. משם המשכנו לחוף הים השחור –לוורנה ולבורגס. שיחקנו קצת בקזינו, רקדנו עד שלוש בבוקר ובזבזנו את מה שהרווחנו על ברנדי נהדר. מאז - כולנו בולגרים.

העיר העתיקה של ברוז' היא אחת הערים הימי ביניימיות המושלמות ביותר שיש. יש בה סמטאות מרוצפות אבן, תעלות מים חלומיות מקשרות בין כיכרות שוק ציוריות מוקפות במגדלים וכנסיות עתיקות. החיסרון היחיד בברוז' הוא שכולם יודעים עליה וזרם תמידי של תיירים מגיע אליה, הזרם מתגבר בימי הקיץ.

כדי להצליח להינות מברוז' כמו שצריך ולספוג את האווירה שלה כדאי ללנון בה לילה אחד לפחות. בביקור יום מחימיצים את יופייה של העיר המוארת בלילה. עדיף גם להגיע לברוז' באמצע השבוע וכך להימנע מהמוני התיירים הבריטיים שנוהגים להגיע אליה בסופי השבוע. ברוז' מקסימה במיוחד באביב אז פורחים שטיחי הנרקיסים בחצר הבחיינהוף, או בחורף (מלבד כריסמס) אז אפשר להינות מהעיר החורפית כמעט לבד.