איך להפוך טיסה ארוכה לטיסה חווייתית ונעימה

חפש טיסה

בחר תאריכים
בחר תאריך יציאה
בחר תאריך חזרה
תאריכי יציאה/חזרה אפשריים
תאריך נבחר
תאריכים לא פעילים
חפש
חפש

20 עצות כיצד להפוך טיסה ארוכה לחווייתית יותר

 
אז איך עושים זאת נכון? הנה רשימת עצות ופתרונות למתמודדים עם יום ארוך של טיסות
 
1. הגיעו מוקדם – למרות שלפניכם יום ארוך של טיסות כדאי להגיע לשדה התעופה לפחות שעתיים וחצי לפני זמן ההמראה. כולנו מתרגשים לפני טיסה ואם מוסיפים לזה את המתח של איחור אפשרי, הלחץ גדול מדי. הגעה מוקדמת תאפשר לכם להתייחס בנינוחות גדולה יותר לתורים שמשתרכים לעיתים בשדה התעופה. 
 
2. הכינו את כרטיס הטיסה והדרכון שלכם במקום נוח לגישה, ללא ניירות את מסמכים אחרים. רק אותם תצטרכו במהלך הבדיקות ואין טעם לחפש אותם בכל פעם מחדש בתוך תיק מסמכים עמוס. 
 
3. העריכו נכון את משקל המטען שלכם. ברוב הטיסות מותר לנוסע לקחת מטען במשקל 20 קילוגרם. כל חריגה תחויב בתשלום ואין טעם להתחיל להתמודד עם העברת חפצים מתיק זה לאחר.
 
4. ודאו היטב שאין בתיקים שלכם חפצים שנראים כנשק, סכין או דבר דומה. זה עלולל לסבך את החיים. בייחוד כדאי לבדוק שאין לכם במקרה כדור מהנשק שאיתו הגיע הבן החייל הביתה. התיקים עוברים הרי בין בני המשפחה ומה שמתקבל בטבעיות בצבא עלול להתקבל בחומרה רבה בשדה התעופה. בייחוד בחו"ל. 
 
5. לבשו בגדים נוחים. הקפידו לא לבוא עם אביזרי אופנה שיש בהם מרכיבי מתכת גדולים כחגורות עם אבזמי מתכת, שרשראות, תכשיטי מתכנת גדולים וכדומה. כל אלה יחייבו אתכם לבדיקות מסורבלות בשלב השיקוף הבטחוני. בשלב זה יש להתפרק מכל מרכיב מתכתי ומוטב לעשות זאת כבר בבית.
 
 
6. בואו לטיסה עם נעליים שטוחות ונוחות. גם את אתן רוצות להרשים, אין טעם להתהדר דווקא היום בנעלי עקב. ההליכות בשדה התעופה ארוכות ומזורזות, מכשירי השיקוף לא אוהבים עקבים ובכלל זה רק יסבך את החיים ביום כזה. 
 
7. הכינו רשימה מראש מה אתם רוצים לרכוש בחנויות הפטורות ממכס ומה המחירים שכדאי לכם לשלם. חנויות כאה מציגות פיתויים גדולים. במקרים רבים מגיעים אליהן בשעות מוזרות כמו ארבע או חמש בבוקר, שעות שבהן רבים מאיתנו לא עירניים ועלולים להתבלבל במהלך קניות יקרות. רשימה שהכנתם בשעות צלולות יותר עשויה לעזור. 
 
8. אם מקום הישיבה במטוס חשוב לכם – אנא הזמינו אותו מראש אצל סוכן הנסיעות. אין טעם לעמוד בראש התור לצ'ק אין ולהתווכח עם דיילת הקרקע על מקום הישיבה. המבחר שבידיה מצומצם, התור מאחוריכם ארוך וכולם עצבניים. הזמנה מראש תפתור את כל זה. 
 
9. אם אתם זקוקים לאוכל צמחוני או כשר במיוחד – חשוב מאוד להזמין זאת מראש. חברות התעופה לא ערוכות לטפל בבקשות כאלה ללא הזמנה מראש.    
 
10. הביאו אתכם לטיסה ספר, מגזין, חוברת תשבצים, חוברת סודוקו, או כל חומר קריאה שעשוי לשעשע אתכם ולהפיג את השיעמום בזמן המתנה ארוכה. אם יש לכם מכשיר להשמעת מוזיקה דוגמת אייפוד – זה הרגע להשתמש בו. כל אלה יעזרו לכם להתנתק קצת מהסביבה המיידית, לשקוע בעצמכם ולרכוש שלווה שכולם זקוקים לה ביום של טיסות. 
 
11. אם אתם טסים עם ילדים – הביאו עבורם חומרים, צעצועים והסחות דעת שישעשעו אותם בשעות ההמתנה ובשעות הטיסה – שכולן בעצם שעות המתנה לנחיתה. אין טעם להביא חפצים גדולים אבל כדאי מאוד להכין מראש כמה פתרונות לבילוי הזמן. 
 
12. לא כדאי לשתות קפה בכמות גדולה או לאכול ארוחות כבדות לפני הטיסה. כדאי מאוד לשתות מים ונוזלים נטולי קפאין או אלכוהול. הטיסה, המתח, הלחץ, כל אלה גורמים די בקלות לתסמינים של התייבשות. חשוב במיוחד להרבות בשתיית מים ביום כזה, גם אם הדבר ייאלץ אתכם לפקוד כמה פעמים את השירותים.
 
13. השתדלו להתנועע קצת ואולי לעשות מעט מתיחות או תרגילי התעמלות פשוטים לפני העלייה למטוס. בחלל הצפוף של המטוס כל פעולה כזו הופכת מסובכת יותר.  כדאי גם לפקוד את השירותים בטרמינל. זה הרבה יותר מסובך במטוס.
 
 
14. כאשר אתם מתיישבים במושבכם במטוס השתדלו לחייך, להסביר פנים ולהחליף כמה מילות נימוס עם היושבים לצידכם. אתם עומדים לבלות ביחד את השעות הקרובות. כדאי לעשות זאת באווירה נעימה. במקרים רבים יחסים כאלה מתחילים ברגל שמאל בגלל תיק שהונח במקום הלא נכון, או בגלל פנייה לא נעימה. כולם נמצאים ביום טיסות במתח גדול וחשוב להתגבר על כך דווקא ברגעים הראשונים במטוס. זה עוזר מאוד אחר כך. 
 
15. אם אתם מכירים תרגילי נשימה עמוקה, הרפיה או מדיטציה כדאי לעשות אותם בזמן שנותר עד להמראה. מכאן ואילך שום דבר בעצם לא תלוי בכם. כדאי להשאיר את הפעילות לצוות המטוס, לא לנסות לעזור, לנהל, לייעץ או לשתף. פשוט להרפות. 
 
16. גם במהלך הטיסה לא כדאי להרבות בשתית קפאין או אלכוהול. שניהם משתנים במידה רבה ושניהם לא מרגיעים במיוחד את העצבים. 
 
17. במהלך הטיסה - אחת לשעה או שעה וחצי - כדאי לעסוק בכמה תרגילי מתיחה ושחרור. זה עוזר מאוד בהזרמת הדם ובהרפיית השרירים. אפשר לעשות חלק מן התרגילים בישיבה אבל חשוב מאוד לקום כמה פעמים, בייחוד בטיסות ארוכות. אין צורך לצאת לצעדה במעבר המטוס. מספיק לעמוד במקום, להתמתח, לחוש את הדם זורם לרגליים ולהתנועע קצת. אחרי שלוש עד חמש דקות אפשר לחזור ולשבת. 
 
18. רבים נעזרים באיזו תוכנית פעילות שהם מכינים לעצמם לטיסה ארוכה. כלומר הם מחלקים את פרק הזמן האינסופי של אחת עשרה שעות טיסה לניו יורק לכמה פרקים – במשך שלוש שעות אשן, אחר כך אקרא במשלך שעתיים, אחר כך יגישו אוכל וזה יעביר עוד שעה, אחר כך אפתור תשבץ ואז אחזור לישון. תוכנית כזו מאפשרת להתבונן קדימה על הטיסה בתקווה מסוימת. 
19. אין טעם להכין תוכניות לעבודה מרוכזת מאוד במהלך שעות הטיסה. הניסיון מוכיח שלמרות הרצון הטוב קשה להתרכז ברמה גבוהה בטיסה, בתנאי צפיפות די גדולים, עם עוד המון אנשים. 
 
20. התעודדו - כל טיסה מגיעה לסיומה. גם הטיסות הארוכות ביותר נוחתות לבסוף, הנוסעים יורדים, אתם נכנסים לטרמינל חדש, ליעד לא מוכר והחופשה האמיתית מתחילה. בילוי נעים.

מחפשים טיסות לחו"ל ? לחצו כאן!
 

צור קשר


הרשמה לניוזלטר

-->