נפאל

נפאל - ממלכת ההימלאיה הקסומה

ביום האחרון של הטיול שלנו לנפאל החלטנו פה אחד – אנחנו נחזור לפה שוב! נשבנו בקסמה של המדינה הקטנה הזו בהרי ההימלאיה בערך 5 דקות אחרי שנחתנו בקטמנדו, הבירה, והגענו לטאמל, רובע התרמילאים של העיר שיש בו אווירת חופש נינוחה ושלל חנויות ומסעדות נהדרות. הקדשנו מספר ימים לטיולים בקטמנדו והסביבה. ראינו את המקדשים בכיכר דורבר בעיר העתיקה של קטמנדו, כשהיינו בפטן ראינו את פסל ציפור האבן, ואחר כך במשך כל זמן הטיול שלנו בין המקדשים היפים בעיר זמזמנו לנו את השיר של גלי עטרי על "ציפור האבן בנפאל הרחוקה". בבקטפור התרגשנו למראה מקדשים עתיקים עם פגודות מרשימות, והתלהבנו מהסטופות המוזהבות של המקדשים בעמק קטמנדו, בודנאת, פשופטינאת וסוויאמבהונאת, שלאחר מאמצים רבים גם למדנו לבטא את השמות שלהם. בפארק הלאומי רויאל צ'יטוואן רכבנו על פילים וראינו קרנפים ועשינו ראפטינג מהנה במיוחד בנהר טריסולי. בפוקרה ממש התאהבנו! האגם היפה ונוף הרי ההימלאיה הם רקע נהדר לעיירה החביבה הזו ממנה התארגנו לצאת לטרק, הדובדבן שבקצפת הטיול לנפאל. הטרק בכלל לא קל, עליות וירידות ושוב עליות, אבל המאמץ כל כך משתלם! הטבע המרהיב בשיא עוצמתו, יש בהליכה ברכס ההרים הגבוה ביותר בעולם משהו מיוחד ומרגש. הנופים מטרפים והכפרים אותם עברנו בדרך ובהם ישנו בלילות פשוט מקסימים ויכולנו לטעום בהם קצת מאורח חייהם של תושבי ההרים. חזרנו מהטרק לפוקרה עייפים, אך מאוד מאוד מרוצים. לפני שעזבנו את פוקרה ואת נפאל פינקנו את עצמינו בארוחה במסעדה האהובה עלינו Once Upon A Time ושם הסכמנו פה אחד – נחזור לנפאל שוב.

למידע על יעדים נוספים בעולם »