טוקיו

טוקיו היא אחת הערים המעניינות בעולם. הביקור שם כל כך מרתק, כל כך מאתגר את החושים. בכל מקום אליו מסתכלים יש משהו שונה, בלתי מוכר ומעניין. היינו בטוקיו שבוע ולא רק שלא השתעממנו לרגע, היינו שמחים לשהות שם עוד ועוד ועוד.
המפגש הראשון שלנו עם העיר היה ברכבת התחתית משדה התעופה. נסענו בהמון רכבות תחתיות בהמון מקומות בעולם, אבל בנסיעה הזו בטוקיו היה משהו אחר ומיוחד. מולנו ישב אדם מבוגר בלבוש מסורתי וקבקבי עץ. לצידו האחד ישב גבר בחליפה וקרא בעיון את חוברת המנגה שלו (קומיקס יפני) ומצידו האחר ישבה נערה במדי בי"ס מרותקת לטלפון הנייד שלה ועסוקה בסימוסים. החוויה הראשונית הזו סימנה את מה שצפוי לנו בטוקיו. עיר מגוונת, מנומסת, אסטתית, עם ניגודים בין ישן לחדש, בין מסורתי למודרני והכל שונה לגמרי ממה שאנחנו מכירים.
טוקיו מחולקת לשכונות ולכל אחת מהן ייחוד משלה. בשיבויה וגינזה הסתובבנו בין מרכזי קניות אופנתיים, באקיהברה שוטטנו בין חנויות אלקטרוניקה שהציגו את החידושים האחרונים. בוונו (ueno) טיילנו בפארק רחב הידיים והנהדר וביקרנו במוזיאון הלאומי של טוקיו. בשכונת אסאקוסה הלכנו לבקר במקדש סנסו ג'י המרשים ונהננו גם בשוק המזכרות המקסים שלידו. בהרג'וקו הלכנו קודם לראות את מקדש מייג'י ג'ינגו המוקף בגן יפני יפיפה ואח"כ הלכנו לרחוב הראשי של השכונה וראינו צעירות וצעירים לבושים במיטב בגדי אופנת הפרוטס היפנית המשוגעת המפורסמת כל כך. גם עשינו קניות בחנויות הבגדים ההיפסטריות של השכונה.
היינו בשוק הדגים צוקיג'י, שהיה שווה את ההשכמה המאוד מוקדמת, כי כל כך הרבה דגים עצומים למכירה לא ראינו אף פעם בחיים. אחר כך ביקרנו במוזיאון אדו טוקיו, שהוא מוזיאון היסטורי נהדר, שמציג את החיים ביפן בתקופת שושלת אדו.
ואנחנו חייבים להגיד גם מילה על האוכל, כי נהננו ממנו הנאה מרובה. היופי בטוקיו הוא שלא צריך ללכת למסעדה יקרה בשביל לאכול אוכל טוב. במסעדות הסושי המסתובב אכלנו את הסושי הכי טוב שטעמנו אי פעם. בדוכני הרחוב קנינו מרק מיסו עם איטריות ראמן בתוספות של עוף או מאכלי ים וזה היה טעים בטירוף.
ברור לנו שיש עוד המון מה לראות ולעשות בטוקיו, אבל אנחנו חושבים שהצלחנו להכיר אותה בכלל לא רע, ונהננו מאוד!

למידע על יפן »

למידע על יעדים נוספים בעולם »