הודו

הטיול שלנו בהודו היה חוויה שלא נשכח כל החיים. הודו מאוד גדולה ומטבע הדברים נאלצנו להתמקד בחלק אחד ולא גדול שלה.
נחתנו בדלהי. זו עיר מעולה להתמודד בה עם שוק התרבות שמגיע בצמוד לנחיתה בהודו – המוני אנשים, ברדק ברחובות, ריחות, צבעים, קבצנים שצצים מכל עבר לבקש נדבה. גירוי יתר לכל החושים. הלכנו לראות את המבצר האדום ואחר כך שכרנו טוק טוק ונהג שלקח אותנו לכמה מהאתרים הנמצאים מחוץ למרכז העיר כמו קוטאב מינאר ומקדש הלוטוס של הבהאים. טיילנו בדלהי החדשה וראינו את בנייני הממשל של הודו ומשם המשכנו למיין בזאר בעיר הישנה, שוק הומה ותוסס בו אפשר לקנות כל מה שעולה על הדעת.
היעד הבא שלנו היתה העיר אגרה שהסיבה האחת והיחידה להגיע אליה הוא הטאג' מהאל. לא משנה כמה ראינו אותו בתמונות, לראות אותו בעיניים זו חוויה מדהימה! הטאג' מהאל כל כך יפה!! נכנסו למתחם לקראת הצהריים ונשארנו בו עד לשקיעה בלי להשתעמם לרגע. כשמביטים בו ממרחק, אפשר להתרשם מהסימטריות הנהדרת שלו ומהבוהק של השייש הלבן. כשמתקרבים מגלים את פרטי העיטור הנהדרים באבנים צבעוניות. באור השקיעה שוב מגלים את הטאג' מהאל באופן שונה. פשוט מקסים!!
המשכנו לג'איפור, הראשונה מבין ערי רג'סטאן בהן ביקרנו. תחושת אגדות אלף לילה ולילה חזקה כאן מאוד. ארמונות מהראג'ה מעוטרים, שווקים ססגוניים ומקומיים בלבוש צבעוני. המשכנו מערבה ברג'סטאן וביקרנו באודאיפור היפייפיה עם ארמון המהראג'ה הניצב בלב אגם והוסב למלון יוקרתי, המשכנו לג'ודפור וטיילנו במבצר המרשים שלה ממנו רואים את שכונת הברהמינים הצובעים את בתיהם בכחול, והגענו עד לג'ייסלמר הקרובה לגבול עם פקיסטן – עיר מבצר מדברית נהדרת, המתאפיינת בעיטורי אבן החול היפיפיים שעל בתי העיר העתיקה.
את הטיול שלנו בהודו חתמנו בוורנאסי. עיר קדושה על גדות נהר גנגס, בה נהוג לקיים טקסי שרפה הינדים מסורתיים. החוויה שעברנו בוורנאסי לא משתווה לשום דבר אחר שחווינו בחיים. בוורנאסי למדנו על מנהגי המוות והקבורה של הדת ההינדית, כמו גם על מנהגי התפילה והטוהרה. יצאנו לשייט על הנהר השכם בבוקר וחזינו במתפללים המגיעים לנהר להיטהרות. ראינו גם טקסי שריפת גופות שהשאירו עלינו רושם עמוק.
הטיול בהודו לא היה קל, אבל אנחנו בטוחים שנחזור אליה שוב כדי לראות ולחוות עוד מהמדינה הענקית, המגוונת והמרתקת הזו.

תוכל ולמצוא בלינק זה טיול מאורגן להודו »

למידע על יעדים נוספים בעולם »