צ'ילה

אנחנו אוהבים טבע ולכן צ'ילה תמיד היתה ברשימת היעדים המועדפים עלינו. כשסוף סוף הגענו לשם לא התאכזבנו. הדבר הראשון ששמנו לב אליו היה כמה נחמדים הצ'יליאנים. הם רגועים ומכניסי אורחים ומיד הרגשנו שם כמו בבית. בסנטיאגו, הבירה, הופתענו לגלות מסעדות נהדרות ותערוכות אמנות מצויינות. את הרי האנדים שמקיפים את העיר היה קצת קשה לראות בגלל הראות הלקוייה, אבל היופי הוא שבמרחק קטן מהעיר יכולנו ליהנות מהטבע שנמצא ממש לידה. חלק מהטיולים בהרי האנדים הקדשנו לפעילות ספורטיבית ועשינו כמה מסלולי הליכה יפים ואפילו טיול סוסים אחד שהיה מאוד מהנה, במיוחד אחרי שתפסנו קצת ביטחון על האוכף. אבל הצלחנו גם להתפנק בהרי האנדים, לטעום יין ביקב ולטבול במעיינות החמים הנהדרים של תרמס דה קולינה.
אחרי הפינוקים האלה הרגשנו מוכנים לצאת דרומה. עברנו באזור החוף המרכזי של צ'ילה, ונהננו מקצת בטן-גב בחופים יפיפיים וארוכים והמשכנו הלאה דרומה לאזור האגמים שבפטגוניה הצ'ילאנית. שילבנו טיולי הליכה מאתגרים אל אגמי הרים ונופים מרהיבים עם נסיעה בין עיירות קטנות וציוריות על חופי האגמים הגדולים יותר. טיילנו אל הרי געש בפוקון ובאוסורנו ונהננו ממאכלי ים מצוינים בשוק של העיר הגדולה באזור, פוארטו מונט. מכאן טסנו לעיר הכי דרומית בצ'ילה, פונטה ארנס, וממש הרגשנו שהגענו לקצה העולם. התחושה התחזקה עוד יותר כשיצאנו להפלגה בת שעתיים אל האי מגדלנה שהוא שמורת טבע בה חיים עשרות אלפי פינגווינים. זו היתה הרפתקה שלא נשכח במהרה. נסענו לכיוון צפון דרך  פוארטו נטאלס אל הדובדבן שבקצפת, הפארק הלאומי טורס דל פיינה. זה אחד המקומות הכי יפים שראינו אי פעם! הרים משוננים, אגמים קרחוניים שצבעם טורקיז זוהר, קרחונים ובעלי חיים. שוב יצאנו למסלולי הליכה אל פסגות הרים ואל קרחונים הנשפכים לאגם גדול. ולא שבענו. הלוואי ויכולנו להישאר על הספסל ההוא מול הנוף לעד.

למידע על יעדים נוספים בעולם»